FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har också lite dåliga erfarenheter av Svea Ekonomi. Det inbringade inte särskilt mycket pengar men tog rejäla avgifter för allt möjligt.
Det finns ingen lag på att man behöver skicka ut påminnelser. Om du vill kan du gå direkt till inkasso om de inte betalar fakturan när de ska. Det hör visserligen till god affärssed att skicka åtminstone en påminnelse, men om det är lite större summor på fakturorna och man gör klart från början att det går till inkasso direkt tycker jag inte det är något problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Om inte jag har fel (eller om foks bara skrev fel precis) så kan man faktiskt skippa hela inkassobiten och gå direkt till Kronofogden. Jag har för mig att det kostar 500:- per ärende.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jodå, man kan själv anmäla ett ärende hos kronofogden. Men ingen vettig människa gör det för en skuld på 150 kr. Då är det bättre att ha kontakt med någon som har erfarenhet av och kunskap om hur man gör för att få betalt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Guest
|
Slulle kunna tipsa om baltikuminkasso.com som öppnar sin nya sida på måndag senast nästa vecka.
![]() |
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Är Baltic Inkasso desamma som Baltikum Inkasso, eller rör det sig om två skilda företag?
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Guest
|
Absolut skilda bolag www.baltikuminkasso.com senast måndag nästa vecka då ligger våran nya hemsida med info öppet välkommen stora som små kunder...vi erbjuder stämpel service vilket är ett mycket billigt alternativ att få betalt för era fakuror...
|
||
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kan passa på att säga att jag har, sedan jag startade den här tråden, använt mig av United Collectors och det har fungerat bra. De överför snabbt 95% av inkasserat belopp och tillhandahåller information och bokföringsunderlag. Man kan även skapa alla möjliga rapporter på deras sajt.
Jag har nu slutat påminna själv utan skickar enkelt ut en påminnelse via UC. Påminnelsen bevakas sedan och övergår i inkasso om den förfaller obetald - helt utan att jag behöver oroa mig över det. Det är skönt att man kan koncentrera sig på att sälja produkter till kunder som betalar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Doje: start/mån.avgift?
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om inkasso inte fungerar och de istället övergår till att långtidsbevaka skulden tar de en högre procentsats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Baltikum, du äger ju Baltikum Inkasso (iaf. om jag går efter din profil), är det samma företag ? EDIT: Såg att det fanna en till sida. Förlåt mig ! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|