FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Han ringer mig oftare än Glocalnets försäljare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det listan med snälla eller stygga barn? Och vad är det för skillnad i type-ins på dem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Det borde juh vara mer värt att sälja mobilnummer listor än e-mail listor eftersom mobilen är något som folk har med sig VART DE ÄN GÅ nu för tiden. E-mail däremot är det inte så att man har till hands alltid, än mindre som kikar på den varje dag!
Fast frågan är om det inte är mycket lättare att åka fast via mobil, än via e-mail. Reklam man får till sin mail ta rman knappast seriöst, den åker direkt i pappen. Men får jag reklam via min mobil någon gång kommer det bli en ovanlig händelse! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att SMS är ett smidigt kommunikationssätt för att marknadsföra sig är en annan femma, men ditt register är fortfarande värdelöst eftersom ingen i ditt register vill ha reklamen & du därmed kommer bryta mot såväl regler som lagar om du gör ett utskick till dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Lasse det är väldigt bra banor du tänker i Lasse, och lagliga banor dessutom. Dessväre finns det dem som inte är lika lagliga som du, t ex några göteborgska företag vilka skulle betala mycket gott för dessa listor. Hur som helst tackar för upplysningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Well, lyckas du sälja in dem så kan du lika gärna passa på att sälja ett program som rand()ar fram (samtliga äldre nummerserier)-XXXXXX åt dem på samma gång. Ungefär lika mycket värt då du varken har targetad målgrupp eller opt-in.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Faktiskt så finns det sätt att få ut dom.
Datakabel, Mobil, SMS demon till windows/*nix/whatever samt ett kort (gärna från utlandet) med en SMSC som tillåter dig att skicka sms via dom. Problemet ligger väl i att du skall hitta ett kort som du kan använda och en SMSC som du också kan använda. Sedan är det bara att blåsa ut alla sms:en. Men samma sak gäller här som överallt annars. Det är en tidsfråga innan man åker dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Mmm jonas jag tror det är som du säger "det är en tidsfråga innan..." Man får väl finna något finurligt kontrakt på det hela...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|