FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Jag/kund har problem att ladda upp stora filer i senaste versionen av PHP 4. En fil på tex. 3MB fil fungerar, men inte en 8MB fil(!). Jag har ändrat allt som jag kan från min sida och php-ini konfigurationen ser numera ut såhär: ini_set("session.gc_maxlifetime", "10000"); ini_set("session.cache_expire", "960"); ini_set("file_uploads", "1"); ini_set("max_input_time", "600"); ini_set("max_execution_time", "1000"); ini_set("upload_max_filesize", "32M"); ini_set("post_max_size", "64M"); ini_set("memory_limit", "128M"); Jag har läst här, kanske ni hittar några tips?: http://se.php.net/manual/sv/features.file-...oad.post-method Om det INTE fungerar bara sidan blinkar till/uppdateras utan att skicka något, men om det fungerar så skriver den att filen har laddats upp. Felet är att OM man har en fil som är över 8MB så skickar den inte med namnet på filen i POST-formuläret, men det gör den på tex. 3MB!! Kan det kan vara någon fast inställning på servern i OS (FreeBSD används) ? POST-formuläret i HTML ser ut såhär: <form action="ImportPage.php" enctype="multipart/form-data" method="post"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="33554432"> <input type="file" name="UploadFile" value="" size="30"> </form> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|