FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||||||||
|
|||||||||
Flitig postare
|
Kristofer, tack för dina synpunkter, alltid roligt att höra vad andra har för
syn på saken. Ja det var klart och tydligt att jag skrev att jag skulle köpa dem för kul för att se hur de reagerar, du har alldeles rätt. Eftersom de inte var längre intresserade av domänerna så är det alltid kul/intressant att se hur företag reagerar när de upptäcker att de har gjort en dunder miss.. trots mängder av chanser. Om de lägger ut tex deras företagsbilar till salu så förutsätter jag att de inte är intressanta längre och är lediga för alla som är intresserade liksom att allt annat som läggs ut på marknaden är till salu. Domänerna var expired och öppen för köp.. Hoppas att dem och alla andra företag inkl vi själva lär sig av misstagen man gör. Jag har själv blivit av med en hel del domännamn genom åren pga lathet eller missar och det får man ta och gå vidare med och försöka lära sig av.. Om det var av ond tro eller inte som jag blev av med domänerna vet jag inte och det bryr mig inte heller. Det är bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.. Jag köper och säljer domäner då och då utan att fundera på deras reklamkampanjer eller att om de behöver dem själva. Jag använder domänerna till bla gratis trafik eller bara som en investering om jag skulle behöve dem till framtiden alt att jag ger bort dem till någon av mina affärspartners om de är intresserade. Citat:
det gäller alla varor/produkter som jag7företaget köper. Ja jag var osäker på vad som gäller precis som med de flesta juridiska avtal o liknande och jag gjorde som många gånger annars om jag inte är 100% säker så frågar jag någon som vet och fick också bra svar.. Citat:
Jag följer branschen mycket noga ock precis som de flesta andra så annonserar jag regelbundet vilket också de gör därför visste jag att de hade kampanjer ute i tidningar ock precis som vi har så har även de planerade kampanjer på gång.. Citat:
- och ja precis som dem så lägger vi ner 10.000 tals kronor på annonsering löpande, - och ja normalt så har man ett eller flera av sina hemsidor i annonseringen, inget konstigt med det.. Citat:
Citat:
- Det är fritt fram att anse vad man vill men nej enligt mig själv, andra bransch företag, jurister så är det inte ond tro men du är fritt fram att precis som alla andra ha din egen åsikt.. helt ok.. Citat:
inte ute efter att vinna någons popularitets tävling heller.. Citat:
oavsett om det gäller hemsidor, domäner, program, bilar eller vad det nu är. Är produkten ute till salu så förutsätter jag att vem som helst får köpa den utan att behöva ring och fråga om det inte behöver den själv.. Citat:
Jag vet att inte alla är som jag eller gör som jag och det är helt ok, alla har sin egen syn på sakerna och få tro på vad de vill och det hoppas jag kommer att fortsätta på det här forumet. / Tomas |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Robert,
Citat:
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Supermoderator
|
Citat:
Precis som Kristofer skriver så anser jag att man redan vid ditt första inlägg då du frågade på ett forum: Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Det handlar inte om vad man FÅR göra, det handlar om vad man BÖR göra och vad som hör till god affärssed. Det finns mycket man kan tjäna pengar på då bör man fundera både en och två gånger om det är lämpligt och är förenligt med övriga värderingar man står för och representerar. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
För att besvara din initiala fråga. Citat:
Oavsett vad så har du som du sett av alla negativa reaktioner här på WN förhoppningsvis fått dig en tankeställare huruvida det är rätt eller ej.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag håller med övriga - regga det namnet är helt fel i mina ögon
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Flitig postare
|
Marcuss
Citat:
Ang att jag har haft en lite disussion med dem förr så är det inte olikt några andra företag i en smal marknad, man "slåss" om kunderna hela dagarna, det är offerter, anbud mm så är det idag och så kommer det att bli i framtiden med. Självklart stöter man på varandra genom åren på ett och annat sätt. Man får höra en del saker från kunder, det är skitsnack och räva spel men så är det i affärslivet i en viss nivå och det är helt ok.. Citat:
då jag inte har en aning om vad som har hänt.. Hotmail är vad jag förstår skyddat!? Domänerna vi talar om i den här tråden är inte knutit till ett varumärke utan ett allmänt såsom cyklar.se eller information.se olikn. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Är de ute tills alu så köper jag dem om de är av intresse oavsett bransch eller geografisk placering. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
edit: mypay.. det är helt ok.. / Tomas |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||||||
|
||||||||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Att vissa företag anser sig själva ha rätt till domännamn pga att ett domännamn är så pass bra som det är, är inte svårt att förstå. Det kommer alltid finnas tvister också kring generella (svenska) ord/namn. Skulle du bara registrerat namnet för att du tyckte det var bra så är det ju inte så konstigt. Men är just med bakgrunden till att du ville "se deras reaktion", inte att du tyckte att det var ett bra domännamn, som får mig att reagera på ditt handlande. Citat:
En förklaring till varför ditt inlägg togs bort kan du få om du skickar ett PM till mig. Det har inget med den här tråden att göra. Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tomas!
I detta fallet är dina affärsmetoder oetiska och omoraliska och skadar branschen. Vett och etikett bör råda även i den virituella världen. Man ska vara ett föredömme, när helst tillfälle ges. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Fy fan att det finns folk som bara vill sabba.... Om jag inte är snabb nog att larma hyrbilen.....är det ok för någon annan att ta den då ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade sålt tillbaka domänerna, DYRT! Hahaha. Hela prylen är nog skrattretande för att jag ska vara på bra humör hela helgen. Tack!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vi borde hjälpa varandra, inte göra det värre och svårare för våra medmänniskor. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|