FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag reggade 20 .infodomäner gratis och la ut ett par på sedo nyligen. Har ingen erfarenhet av domänförsäljning.
Fick en intressent på detta domännamn: you seek.info (utan mellanslag) Killen frågade vad jag ville ha för den. Han hade ett IT-företag. Han frågade om jag hade fått några andra bud. Har inte fått några, ska jag säga det? Vad tycker ni jag ska begära för den? Man ska väl alltid ta till lite i överkant i ett sånt här läge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Svara med motfråga........... att: ge mig ett bud....... så får du kanske någon riktlinje.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ska jag undvika att svara på hans fråga om antalet tidigare bud då?
Fick ett mail från killen idag igen. Han sa att han inte ville att jag skulle be om ett bud. Han ville ha ett "Asking price". Svårt att veta vad man ska säga. Om någon har en åsikt eller spekulation om vad jag bör begära vore det välkommet. Han verkar sälja domäner vidare för övrigt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
att han skickade ett mail till tyder kanske på att han är ganska intresserad av den.
svårt att sätta ett pris. Ta så att du känner dig nöjd ![]() själv har jag nästan bara domäner som jag gillar och tycker är bra / kan tänka mig att lägga ut sidor på, så behöver man inte vara ledsen att man inte får sälja dom (förutom när fakturorna kommer...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
VIP
|
allt över 100 kr, ta det och spring. inte för att vara stygg, men jag ser inget värde i namnet.. :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
hugg till när du har möjligheten.
Jag har ett par info domäner som det kommer in lite bud på, så info är inte helt död enligt mej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
dra helt klart till med en summa... och säg attd et är prutbart eller så.. om man inte säger nåt så drar 99% av alla kunder...så är det vis all försäljning
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
fördelen som du kan peka på är att många andra domäner med samma namn är tagna.. vilket ökar värdet för just den namnkombinationen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag verkar ha fått ett likadant mail med förfrågan på en info-domän som jag har.
Så jag får också börja fundera lite... ;) Hoppas det är seriöst iaf... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
wee, man är kanske inte helt newbie iaf. ;)
Tyckte redan från början när jag fick ett likadant mail som dig (fast för en annan domän) att det verkar skumt men kom inte på så många sätt det kunde vara lurt om man väl hittade ett säkert sätt att sälja den... Skickade ett utropspris och då ville han ha den seriöst värderad. Jag tänkte kanske han kunde tjäna pengar på att sälja appraisals och sedan dra sig ur så jag sökte lite och hittade följande fortsättning http://www.dnforum.com/showthread.php?p=54...st549528&conly= |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|