FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag köpte nyligen en domän på Spray, det är en domän jag bara måste ha p.g.a värdet i domänen. Men problemet är att när jag såg att domännamnet var ledigt fick jag panik och kunde inte ens vänta med att registrera den på loopia eller annan bättre domänregistrerare (fråga mig inte varför, jag ville inte chansa). Hur som helst vill jag inte ha kvar domännamnet hos spray. Kan jag flytta över det till Loopia utan att fortsätta betala avgifterna hos Spray?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det bör du väl kunna. Om du vill flytta över domänen till Loopia föreslår jag att du kontaktar Loopia för hjälp med flytt osv. Dom brukar vara hjälpsamma! Lycka till!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
jag vet inte hur spray's system fungerar, eller vilka avgifter du syftar på.. kostnader beror på vilken TLD det är fråga om. är det en .com/net/org, vilket jag gissar, så är det nog inga avgifter förknippde med överföring till Loopia, förutom förnyelse avg 1 år då och du kommer inte behöva betala några avgifter framöver till spray.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag köpte min första domän hos Spray.
Fick trubbel direkt. Tog kontakt med dom 3ggr om dagen (ringde dom 1gång, mailade 2ggr). Fick inte tag i rätt person. Detta pågick i 8v. Spray skall inte ha med domänhandel och göra. Dom är oerhört komplicerade och ingen vet vad som gör vad. Personer är okontaktbara. Skulle jag betygsätta Spray på en skala 1 -> 10 så skulle Spray hamna några miljoner minus. Har aldrig haft problem med några domäner förutom den jag köpt hos Spray. Hoppas verkligen att det går bra för dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Fiasko, har väntat 1 vecka på att få tillgång till min domän. Fortfarande uppstartingsprocess av domänen. Jag ifrågasätter verkligen systemet. Kostar det inte dem själva mer att ha sådana tidskrävande processer eller är det bara inkompetens?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har använt spray och har inte haft några större problem med dem. Fick ringa lite och skälla på dem men det löser sig om man inte har telefonskräck .. heh.
Däremot att flytta domäner till loopia verkar kört, jag har försökt men de vägrar göra domänflyttningar till sig själva (iaf .se) om man inte samtidigt registrerar webhotell där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ähh det gör inte så mkt. Jag får leva med Spray, jag menar det kan inte vara så illa som folk hävdar. Hur som helst blir d inga mer sprayregistreringar. Loopia som gäller härmed.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
spray ska hålla sig borta från domönnamn
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En se-domän kan du ju peka om själv bäst du vill och du får fakturan från Nic-se utan mellanhänder. Ja, Loopia är en tia billigare, men är det inte värt det att få vara helt fri?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|