FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har behov av en fax till mitt kontor men tycker det är lite dyrt att fixa telefonabbonemang för bara detta. Någon som vet hur man skulle kunna ansluta en fax till bredbandet. Tänkte använda mig av t.ex. "Skype in" för att ha telefonnummer. Har bara behov att ta emot fax.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi använder gotafax. Mycket behändigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis vad jag behöver. En faxbrevlåda, att jag inte tänkte på det. Finns det flera som erbjuder sådant?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
www.faxa.se verkar ok. Om du vill verka internationell så kan du kika på efax.com
Googla lite så hittar du säkert mer... //N!cklas Edit: Kolla även med ditt mobiltelefonföretag vad de kan erbjuda. Vet att Comviq och Telia erbjuder detta och troligtvis även Vodafone |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kostar 699kr (ink moms) i anslutningskostnad + en fax. Sen är det ingen månadsavgift. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kontaktade Tele2 men fick till svar att fax kräver en analog telefonledning. Hur har du anslutit din fax?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Anslut iptelefonimodemet till huvudjacket. Sedan har du telefon i alla jack i huset/lägenheten. Sedan är det bara att ansluta faxen till valfritt jack. Har själv kört fax på IP-Telefoni. Ibland undrar man vad supporten hos tele2 tänker med ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har faxen och telefonen via ip-telefoni genom BBB,, funkar klockrent
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Skaffa dig en Duo Com så kan du ha fler saker i samma uttag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Att fax inte funkar på ip-telefoni är rena nyset, jag har pysslat med VoIP sedan 2002 och har aldrig haft problem och har tillsammans med andra utvecklat flera tjänster inom det.
Dom operatörer jag provat och kan garantera faxfunktion på är: - Digisip - Tele2 - Rix Telecom - WX3 - Gratistelefon.se |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|