FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det någon som har erfarenheter av detta i praktiken då, att denna meta-tagg verkligen fungerar eller om det, som någon säger, helt värdelös?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
creoweb, vad sägs om att läsa vad som står i tråden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ja ja... :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vet inte om det funkar elr ej men jag har det på alla mina hemsidor och googlebot, Inktomi Slurp och MSNBot verkar trivas men dagliga besök på en sida (PR0) som jag inte uppdaterat på någon månad elr två.
Andra botar kommer typ en gång per vecka. Bättre att ta det säkra före det osäkra :D |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Validating
|
Skall försöka bena ut detta på ett enkelt sätt
![]() Revisit taggen meningslös. Citat:
Dock är alla andra taggar meningslösa. Det enda som är relevant är: Title Description (endast för säljande beskrivning under länken i resultaten) Keywords (endast för att det kan komma att räknas en vacker dag) Robots Som ni redan påpekat så beror det dels på hur uppdaterad sidan är. Robotarna kommer frekvent med egenbestämd tidsintervall baserat på om sidan uppdateras ofta eller inte. Uppdateras aldrig sidan så har man frekventa besök i början för att sedan stagnera till några besök om året. Dessutom baseras besöken på antal relevanta länkar/PageRankvärde. Vår uppfattning är att detta är det enda värdet för PageRanken idag: hur ofta skall sidan besökas av roboten (dock inte vetenskapligt besisat iutan en teori). Hittar robotarna nya länkar ute som inte varit till er sida innan så får ni besök. Fortsätt därför att addera nya länkar men ta det lungt så det inte "masstillverkas" och att ni hamnar i "sandbox" filtret. Tänk också på relevancen på länkarna. Ligger dom inte i samma tema så värderas dom mindre. Hoppas jag varit tydlig så att ni förstår. Det finns många fler faktorer som spelar in men dom ovannämnda är dom viktiga enligt vårt tycke. Glöm inte att SEO är en halv vetenskap. Lura inte sökmotorerna, det kommer att slå tillbaka så småningom. Gör ALLT naturligt, optimera "utan att optimera" så löser det sig B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det nämndes inte externa länkar (antal/PR värde).
Det är vad jag tror den största faktorn angående hur ofta spindeln återkommer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Såg inte svaret innan mitt (fanns på nästa sida eller något.)
Ursäkta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Min erfarenhet är att uppdatering är det viktigaste. Visst är SEO som en vetenskap, men det är också i många fall ganska logiskt enkelt. Uppdaterar man ofta, då tjänar Google på att komma och spindla eftersom det helt enkelt finns nytt aktuellt innehåll. Alltså är det troligt att Googlebot kommer ofta. Svårare än så behöver det inte vara.
Exakt hur det fungerar är det ingen här som kan säga, eftersom Google och andra helt enkelt inte vill tala om det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|