FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kollade in min rapport hos Tradedoubler och upptäckte att impressions stog på 82 453 och med tanke på att annonsen bara legat uppe i knappt två veckor så är det ganska mycket. Stämmer TD's statistik till 100? Tycker det låter lite väl mycket för min site.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min erfarenhet är att impressions stämmer ganska bra. Däremot ifrågasätter jag sales vissa dagar som t.ex. igår. Trots att jag slog trafikrekord på en av mina sidor med nästan 100% så halverades antalet sales till sämsta måndagen på länge.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För mig stämmer det inte för 5 öre. Har lagt 2 annonser på samma sida samma tidpunkt. Startade dessa ihop och antal IMP är alltid olika på dessa, mycket olika ibland.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Att antalet exponeringar ökat är ingen garanti för att antalet avslut skall utvecklas på samma sätt. Det handlar om att optimera sin trafik. För att göra detta finns poolfunktionen under "Annonsrotation". Med inställningen EPC kan du få en automatisk optimering som baseras på intjänat per exponering. Dvs den annons du tjänar mest på är också den som får flest visningar i poolen. När det kommer till traditionell bannerannonsering så är det viktigt att man utvärderar vilket format som fungerar bäst för din site. När du hittat "dina" bästa format är det lämpligt att placera flera olika annonsörer i samma pool med EPC inställning. Det finns flera anledningar till att sales inte alltid stämmer direkt på minuten. En del rapporter uppdateras på natten och en del kunder batchar in sina köpavslut och då kan det ta 1-2 dagar innan detta syns, ibland längre. Om man anser att statistiken för sales är felaktiga bör man även kolla så att länkarna är ok. Om de finns specifika sales som man tror är fel kan vi titta på det. Mvh Anna TradeDoubler Support [email protected] |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|