FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är ny börjare med Ddosning eller vad F*n det nu heter ?
Men finns det någon lag mot detta Ddosning ? - Alltså är det mot lagen att Ddosa ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Men av rent sunt förnuft, så borde det inte vara lagligt... APB polisanmälde iaf dom som DDoSade dem.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns ingen direkt lag mot det, men det kan tas som störande av kommunikation och ibland lite andra forumleringar, beror på åklagaren.
Jag anmälde en liknande attack för några år sedan, dock inte till polisen utan till personens ISP och han blev inte långlivad som kund, var gävlegårdarna om jag inte minns fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
kan dom på något sätt logga trafiken och se vilka IP;nr som hämtar bilden hellatiden ?
eller logga därifrån ddosning attacken kommer i från ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, i princip all trafik kan loggas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det var om jag minns rätt Hamsterpaj.net dom drog ner min sida också..snyft |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Och om du vill se ett "screen shoot" på den nya sidan kan jag fixa det. och vist den har över och under menymen INTE som Hamsterpaj har. färgerna är inte samma som hamster.... dom är ljusare och bakgrunden är svår att förklara. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
DDoS består ju att flera datorer/nät attackerar med massa syn/icmp paket oftast. Så skulle blivit svårt att sätta dit någon då det är massa datorer som sänder det, möjligtvis att om datorerna är övertagna skulle ägaren kunna anmälla personen för intrång i deras system. Men skulle det varit flera enskilda personer som skickar lite "data" var så skulle man alldrig kunna sätta dit någon.
Men alla större riktiga DDoS attacker kommer från övertagna nät/burkar i något bot nät oftast. Även är nästan alla paket spoofade och omöjligt spåra någon. Oftast kommer all trafik från Asien/Kina och liknande pga att nästan alla upstream inte filtrerar trafik där vilket gör det möjligt spoofa så pass bra. Så mina egna erfarenheter är att du kommer alldrig kunna anmälla och få någon att åka fast för DDoS om nu inte personen inte är en "noob". I vissa fall kanske du kan få reda på vem det är och lösa problemet med ett litet "hembesök" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
patrikweb, Det verkar inte handla om att någon har skickat spoofade SYNpaket, utan att någon (några?) har laddat ner en bild flera gånger, så det borde inte vara särskilt svårt att spåra det IPt. Det behöver ju dock inte nödvändigtvis vara användaren "riktiga" IP
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|