FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller på att skriva mitt andra exjobb och har inriktningen marknadsföring inom medierna medieer. Hade tänkt göra en jämförelse av resultat från olika medier; E-mail, Webb (bannerannonsering) samt Mobiltelefoni (SMS).
Det största problemet är att finna någonstans att köpa annonsering via SMS, så vitt jag förstår är det inte lagligt att "spamma", skicka oönskade SMS, till personer som inte vill ha detta. Finns det någon som säljer reklam via SMS "Opt-in"? Har ni några tips på hur man på annat sätt kan jämföra en kampanj inom medierna; bannerannonsering, e-mailannonsering och annonsering via mobiltelefoni? Jag är även tacksam för bra ställen där man kan köpa e-mailannonseringe relativt billigt. Kommer självklart publicera min färdiga rapport här sedan, om den någonsin blir färdig! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
hur många mailadresser vill du skicka den reklamen till?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Beror på kostnaden och målgruppen, det som ska marknadsföras är en nystartad webshop med mobiltillbehör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En form av reklam i mobilen är ju tex att låta användare skicka gratis sms från webben och lägga till ett reklammedelande i slutet men detta blir ju väldigt kortfattat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jake > Japp, det finns många frågetecken som behöver rätas ut innan en jämförelse kan göras. Rapporten ska inte enbart bygga på dessa resultat utan bara försöka ge en fingervisning om hur effektivt reklam via olika medier är.
Gäller att hitta ungefär samma målgrupp inom alla medier som ska jämföras och en hyffsad volym för att man ska kunna se några resultat. Allt detta är fortfarande på experimentstadiet men alla synpunkter tas tacksamt emot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Mellow, jag har två sms-tjänster som kan vara intressanta för dig och ditt ex-jobb. Maila mig lite mer detaljerad info om vad du hade tänkt dig. Jag kan även dela med mig av mina erfarenheter etc.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|