FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så jag blev nekad att marknadsföra mig (knarka_com) via adsense eftersom "Domännämnet kan förväxlas med vi uppmuntrar drogmissbrukning". Idag knarkade jag runt på webben och kom in på googles kategorisökning. Där skriver Google att dom "är stolta över att de inte accepterar alla webbplatser". Det låter ju vettigt... men borde dom inte ha en övergripande policy som gäller alla deras verksamhet [exkl sökmotorn] när det gäller tex "droger" eller liknande?
http://directory.google.com/Top/World/Sven..._fritid/Droger/ (gillar katergoriseringen "nöjen & fritid > droger" LOL) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kategoriseringen är gjord av Dmoz inte google.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, det är väl rätt stor skillnad på att försvara allas rätt tycka något och att göra affärer med dem.
Google utesluter ju inte heller någon ur sitt index pga åsikter eller liknande. Däremot visar de inga annonser etc på den typen av siter. Tycker du inte själv att du har stött på lite väl mkt förhinder pga ditt val av domännamn, du har ju själv i andra trådar medgivit att namnet bara givit dig problem :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frågan har inte med min domän att göra direkt;
har man en övergripande policy (värdering) så tycker jag att man ska hålla på den även om man har köpt in en tjänst från något annat företag. "vi använder inte kvicksilver i våra batterier men vi har några till salu som vi köpt av ett annat företag". Sen är ju i mina ögon "en affär" man gör med google eftersom dom (de/dem LOL) ser till att de indexerade hemsidorna är handplockade. Det är ju en katalog. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Din jämförelse haltar som en trebenad häst.
Google directory använder Dmoz innehåll eftersom det håller hyfsat hög kvalitet rakt igenom. Precis som googles sökresultat så är inte Dmoz innehåll censurerat, dock modererat. Din jämförelse skulle lydit som följer om den hade varit korrekt: "Vi censurerar inte våra egna sökresultat eller länkarna vi fått av en annan organisation" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det inte annars en lätt sak att göra en minisajt som följer Adwords krav och länka till knarka?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag tror du förlorar en hel del på att driva din sida på den domänen, och det är synd, med ett annat namn vore den nåt smart att lägga tiden på.
Den dagen vi associerar knarka med "slösurfa" tror jag vi har silikonprocessorer inbyggda i huvudet som tänker åt oss. Thomas
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Törs man fråga hur mycket du tjänar på sajten och besökarantalet?
Har sett flera som använder liknande tema och funderar på att det kunde vara roligt att göra något liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
SAMTLIGA GOOGLE SIDOR ser ut som sidorna gjorde 1998 typ. Men de inpräntar en del respekt känns det som att google använder så simpla utseenden på sina sidor.
(att bero på temat på tråden) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|