FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | ||
|
|||
Guest
|
Min måste vara http://www.xxxfilmer.se
![]() |
||
![]() |
#82 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#84 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Största anledningentill att jag inte kan med den här hobbyn att samla på sig domäner är det händer lite då och då att kunder till mig skulle vilja ha ett speciellt domännamn men som sen visar sig ligga i garderoben hos en domänsamlare.
Jag säger alltid åt dom att inte köpa den domänen av personen ifråga om dom inte får den för samma pris som regavgiften plus överlåtelseavgiften. Kom på något annat namn istället är mitt förslag. Synd bara om dom har ett förtagsnamn som någon redan har snappat åt sig domänen till och gärna vill ha den. Många ggr så ger snapparen ifrån sig domänen om det gäller företagsnamn medan andra giriga idioter försöker tjäna så mycket som möjligt på domänen för att släppa den. |
|||
![]() |
![]() |
#85 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är ingen som har funderat på att starta en site som hjälper till med att processa mot domännappare ? Jag tänkte då på att ekonomiskt ställa upp med avgiften för en process för att hjälpa folk att få överta domäner som domänapparna inte har rätt till.
Det kostar ju i alla fall 10 000 kr om jag inte tar helt fel vilket alla inte har råd med att lägga upp, det kanske skulle kunna finansieras med statliga medel och tillsammans med nic.se och andra. Det kan ju vara en bra siteidé :-) |
|||
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Flitig postare
|
IT-stiftelsen har en fond som man kan ansöka om pengar i, II-stiftelsens Internetfond stödjer personer, organisationer eller företag som på olika sätt vill förbättra Internets infrastruktur eller användning.
I år delar dom ut 2,5 miljoner. Det finns ju många driftiga personer här inne som kanske jobbar med att utveckla Internet på rätt sätt som kan ha chans att ansöka om pengar i den fonden. http://www.iis.se/nyheter/news/2005-06-13 |
|||
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Känner bara att jag var tvungen att skriva nåt så att du inte får sex inlägg på rad...
|
||
![]() |
![]() |
#88 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#90 | ||||
|
|||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Allt är tack vare spray. De klantade sig. Satte på auto-update i deras system men i någon underlig krash jag blev medelad om senare så försvann mitt kontonummer från deras databas. Och nu kommer jag inte åt domänen. Livet är surt ibland. Men det gör inget. Jag har mjölkat ur allt ur den domänen nu. Tur att jag han slutföra allt som hade med den domänen att göra innan spray fulade sig.
Stängt ämne |
|
|