FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Väljer man bara ett annat land istället för USA är det inga problem. Vad får en spamare i Sverige, inget eller på sin höjd dagsböter. Ev skadeståndsanspråk från företag är ju minimalt med den svenska lagstiftningen. Ser man bara till att betala inkomstskatt så slipper man problem. Och med 60 mille per år kan man glatt betala skatt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Stod det inte även att han "hackat" AOLs databas och kommit över 84 miljoner epost adresser, samt förfalskat användarinformation och tjänat enorma summor på sin verksamhet.
Så 9 år behöver inte vara överdrivet mycket, (amerikanska mått mätt). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är ingen älskare av SPAM - tvärtom, jag ogillar detta otyg lika mycket som någon annan. och jag tycker som merparten av er att dessa ska straffas inom rimliga gränser.
Det jag däremot vill belysa är att i Sverige existerar inte spam mot företag ! I Sverige klassas det bara som spam om det är oönskad elektronisk post till privatpersoner. Och det är inte alltför länge sedan som Bonnierägda PAR (fd Postens Adress Register) som för övrigt även driver webtjänsten Bizbook, började marknadsföra och sälja sin nya tjänst: "att sälja emailadresser". (som dom i sin tur fått från Bolagsverket/PRV) Oetiskt och oönskat - javisst. Men jag gissar att PAR tänker som så många andra- finns det pengar att tjäna och är det lagligt så bryr dom sig inte om etiken. Och i mina ögon är det inte värre än bolaget som äger Claria (som äger GAIN Network som äger Gator) nämligen Svenska Investor. Och teoretiskt sett så har samtliga datorer (dvs 100%) som varit uppkopplade mot Internet mer än 4 dagar drabbats av minst en "oönskad fil" från Claria ( dvs spionfiler eller annan malware) men laddar du hem exempelvis Kazaa får du drygt 350 stycken av dessa filer. Sitter man med facit i hand så skrattar man frustrerat åt Spray och deras ansträngningar att exempelvis skydda sina epostklienter från virus, spionprogram etc. Orsak: Spray ägs av Lycos Europe..som ägs av Investor. Kände att jag kom lite off-topic ;/ ...kände bara ett stort behov att briefa av mig :) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Mjo det kommer nog att få spammare att tänka på saken. Därimot hade jag tyckt att lite färre år i finkan och mycket, mycket böter hade passat bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skönt att höra, galet trött på all spam som dimper ner dagligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Hehe ja, men av någon anledning har jag bara fått 1-2 spam mail om dagen dem senaste veckorna.
Ändå finns mailadressen lite överallt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hoppas att det här får spammarna att tänka efter en extra gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Ha ha, ja där ser man. Du har helt rätt PKaze. Hela usa:s rättsväsende kanske är en parodi, 350 år HA HA HA. eller kanske folket av usa rent av är abnormitet av människans evolution
Nä! Det där menade jag inte. Men man kan ju fundera vem som styr, generellt menar jag. Är domstolarna till för människan eller är dom till för den Kommersiell aktören. Brott ska bestraffas utefter skadan brottet gör. Böter utdelas efter vinsten brottet bringar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag vet att i Kalifornien är det så! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det innebär att vår vän spamaren i detta fall kanske dömdes för 5 brott. För dessa fick han 1+2+3+2+1=9. Dessa avtjänar han sedan parallellt och blir således en fri man om 3 år. Rent journalistiskt så blir det väl ingen bra rubrik att ta hänsyn till det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|