FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en bekant som ringde mig igår och bad om lite hjälp. Han driver en resturang och blev uppringd för ett år sedan utav Comitnet och dom erbjöd sig att göra en hemsida åt dom. Och eftersom det kostar 500kr i månaden så ville han nu byta webhotell. Och då ville han ju natruligtvis peka om domännamnet. Men då har altså företaget registrerat namnet på sig själva och sedan sagt att han kan få köpa det för 2000:-
Finns det något sätt att lyckas få domänen utan att behöva betala 2000:- för den? / Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
*suck*... Jag har också blivit uppringd av representanter från Comitnet dock har jag läst mycket om dom så jag visste vad det handlade om...
Gör en sökning här på WN så skall du se.. Angående din förfrågan så undrar jag om det är en .se-domän? I så fal kontaktar du http://www.nic-se.se så hjälper dom dig. Det som misstänks ha skett (återigen) är avtalsbrott... EDIT/ Stavfel.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är ju en .com adress. Det gäller för övrigt westcorner.com
Men jag antar att dom har skrivit i deras avtal så att det skyddar dom. Men alternativet är ju att ringa dom och se vad som kan göras finns det nåt annat som kan göras? Ta kontakt med de som sköter .com? Jag sökte innan jag la in tråden men kom på nu att jag stavade fel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag hjälpte en av mina kunder med att regga .SE domän till dem ... Senare blev dem uppringde av COMITNET och tackade avtal i 12 månader. Hemsidan skulle sättar upp under .SE ... Vad idioterna gjorde iställer var att regga en .NU och la upp hela hemsidan där istället....
Har nu hjälp kunden att avsluta kontraktet och fått det skriftligen bekräftat också. Vad som kommer hända med .NU domänen är intressant då kunden inte önskade regga den... COMITNET är inget att rekommendera iaf... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vill minnas att de som ICANN-registrar blivit anmälda för detta också, så hota med att anmäla till ICANN, så bör väl kunden kunna få sin domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Döm av förvåning. Han ringde dom igen och då sa dom att det bara var att regga den när den gått ut så det blev inga avgifter till dom eller någonting. Verkar nästan som att även dom kan vara snälla ibland.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Helt otroligt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag får rysningar bara jag hör deras namn.. De har hotat att stämma mig för att jag tackade nej till deras "erbjudande". Sen försökte de efter halvår igen fast för ett av mina andra företag.. rös när jag hörde vilka det var och bad dom dra åt......
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|