FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För att vara lite mer alvarlig, även vid den tidpunkten så tror jag att en sida med presentation av personer som har lyckats inom olika områden och en beskrivning hur de har lyckats, hade dragit till sig en bred målgrupp läsare. Alla vill vara framgångsrika och bästa vägen dit är att lära från de som har blivit det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Eller så gör du som alla andra sidor med snarlika adresser: lägg dit nån text om hur man blir rikast. Skriv om ditt pyramidspel och hävda att det inte är det. Sen när folk börjar ge dig pengar så avslöjar du din hemligthet: "gör som jag".
Eller nått ;) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tyckte Davves förslag var bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med Davve, en utmärkt ide..
För att ta det ett steg längre, istället för en beskrivning av personerna försök att få göra en intervju med dem där de berättar hur de gick till väga, tips tricks mm.. Jag tror väldigt många skulle vara "ock är" intresserade av success stories.. från intressanta personer i olika branscher online och offline.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Davves förslag är bra.
Önskar bara att jag hade kunnat skriva bättre. Vad tror ni om en blog som handlar om rika personer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänk som sagt på att det är en väldig skillnad på att vara journalist och skriva saker och att vara privatperson. Jag tror _inte_ att det är helt ok enligt PUL att ha en lista på kända personer och hur de har tjänat sina pengar. Sen att det är sveriges rikaste man bråkar med gör knappast saken bättre för en själv.
Skillnaden är att en journalist ger ut sina texter via en tidning som har en utgivningsansvarig(?) som har utgivningsskydd (?). Det kostar ett par tusenlappar att bli "odödlig" så att säga.. Ett tips annars är ju att välja den rikaste personen i sverige (Kamprad?) och sedan göra en sida liknande de som finns om tex Bill Gates med javascripts-räknare som räknar upp hans förmögenhet osv. Statistik om hur många ikea-arbetar-löner han tjänar i timmen osv.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om inte personen ifråga har gått med på tex en intervju och du har fått det på
papper att han har läst igenom och medgivit att det kan läggas ut.. Att bara ta någon text från någon källa eller att hitta på något eget om personen är väl kanske inte så smart.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|