FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Gaah blir galen, varken %26 eller server.urlencode funger när jag testar. Sista delen av strängen försvann ändå…
Jag har säkert gjort något annat fel också som jag inte själv förstår. Lägger ut koden hela vägen så kanske någon orkar titta på den. Meningen med koden är att hålla kvar ramarna då någon besöker en undersida via en sökmotor. Alltså en egen keep in frame gjord av en amatör. ![]() ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Sida1, xxx.asp <script LANGUAGE="JavaScript"> if (parent.location.href == self.location.href) { window.location.href = 'default.asp?sida=item_list.asp?maingroup=<% = request("maingroup")%>&secondgroup=<% = ("secondgroup")%>'; } </script> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Sida2, default.asp <frame name="center" src="shop.asp?sida=<% =Request.Querystring("sida")%>"> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Sida3, shop.asp (en ny framesida) <% sida1=request.Querystring("sida") if sida1="" then sida1="main.asp" end if %> <FRAME SRC="<% =(sida1) %>" NAME="main"> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det borde funka om du ändrar i javascriptet till:
window.location.href = 'default.asp?sida=item_list.asp%3fmaingroup%3d<%=r equest("maingroup")%>%26secondgroup%3d<%=request(" secondgroup")%>' Sen hade jag använt följande javascriptkod som inte sabbar historyn: if (parent.location.href == self.location.href) { if (window.location.href.replace) window.location.replace('sida.html'); else window.location.href = 'sida.html'; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Det där med historyn var ju jätte bra. Man lär sig alltid nått nytt :)
Dessvärre fungerade det fortfarande inte, trots att jag ändra om till window.location.href = 'default.asp?sida=item_list.asp%3fmaingroup%3d<%=r equest("maingroup")%>%26secondgroup%3d<%=request(" secondgroup")%>' |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eller så byter du bara ut ? och & mot andra tecken. Även om det skulle fungera nu kanske det blir problem då du uppgraderar till senare ASP. Att köra en querystring i en querystring är nog inget som står specat i ASP-standarden hur det ska fungera *. localhost/default.asp?sida=item_list.asp§secondgroup=12$main group=45
Edit: * Gissar bara nu. Har ingen erfarenhet av ASP, men det låter långsökt om det fanns specat hur det ska fungera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag fått det att fungera iallafall, ändrade om så att den bara behövde skickas en gång istället för två.
Hur är det med keep in frame script och sökmotorsoptimering? Robotarna gillar inte det va? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|