FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Inom kort kommer vi att behöva marknadsföra en webbplats (en form av spelportal) på olika sätt.
Jag har för andra projekt använt mig av Google Adwords som genererat en hel del trafik vilket vi troligtvis kommer att använda oss av i någon form. Var rekommenderar ni att man bör synas och var har ni bra/dåliga erfarenheter ifrån annonsering/marknadsföring på nätet? Finns det länkbibliotek man bör finnas med på eller bör undvika? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
katalogen.sunet.se mfl. Sedan kan ni ju även använda er av att rekrytera kunder via t.ex Tradedoubler.se då får ni mycket trafik till sidan och kan betala för levererat resultat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
I förhållande till besökare, vad kan man tjäna på annonsbanners på hemsidan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dood,
Är det en internationell site eller enbart en site för svenskar? "Var rekommenderar ni att man bör synas och var har ni bra/dåliga erfarenheter ifrån annonsering/marknadsföring på nätet?" Vart är dina tilltänkta kunder idag? Lokalisera vart de är, vilka sidor de besöker etc etc.. Försök därefter göra en JV deal med andra siter eller personer som är framgångsrik på att marknadsföra liknande siter som din där du erbjuder ett aff program med höd utdelning. Kontakta dessa siter/personer och presentera din ide, kom ihåg att det handlar inte om att sälja utan om att knyta kontakter.. Ta 50% från din adwords budget och testa med contextual ads istället, fungerar det bra med adwords så kommer du att få betydligt bättre resultat med contextual ads.. Men det jag rekomenderar är att du kontaktar andra siter/personer och försöker göra JV deals med dem, om de hakar på så kan du få tusentals nya kunder per dag gratis.. Vi har varit verksamma på internet fulltid i över 10 år och JV är oslagbart.. Plazebo, "I förhållande till besökare, vad kan man tjäna på annonsbanners på hemsidan?" Tänk så här istället, kan jag tjäna mer pengar på att erbjuda annonser på min site jämfört med om jag marknadsförde mina egna produkter istället? Om ditt mål är att tjäna pengar från din site så måste du ta in det här i din beräkning också. Hope it helps / Tomas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|