FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, vi har precis köpt en server, och i denna kan vi välja att få confixx eller plesk installerat, någon som har någon erfarenhet av dessa två program ,har testat deras demo, och de verkar rätt lika, dock var plesk "snyggare" design, fast hur är det att jobba med dem?
/micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Har inte testat Confixx så den kan jag inte uttala mig om. Har även provat på Helm, Ensim och cPanel. cPanel är helt okej, men Helm (Windows) är nog den som passar mina behov då denna är den enda utav dom som jag känner till som tillåter en att ändra DNS:erna för domänen Dock ser jag nackdel med Ensim, skall du använda statiska html sidor så är Ensim underbart, men när det kommer till script så är det värdelöst. Gå inte efter utseendet, gå efter innehållet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
cPanel verkar intressant. Det jag mer eller mindre vill att man skall kunna köra är:
Användarna av servern, kan själva lägga upp epost, mysql (phpmyadmin), underdomäner, kolla av epost osv... kanske admin har templates, för de olika kontorna, så det är enkelt att skapa nya användare, statistik övervilka som har betalt osv... vet du om det finns ett demo av Cpanel? /micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Den kostar inte mycket (4,50 dollar per user) inget i övrigt, medan du istället får punga ut med 6-7000:- för liknande paneler. Annars har Psoft en panel för dedikerade maskiner också som är mycket finurlig och enkel att använda. Fördelarna med alla Psofts verktyg är att man kan forma och designa om dom till vad man vill, det behöver inte se ut som standardmallarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det såg också bra ut, lite rörigt admin verktyg, men det kan ju bero på att man inte har satt sig in i det.
Nu gör ni det ännu svårare för mig :) /micke |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|