Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Programmerare/designer sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-27, 21:03 #1
Raphaei Raphaei är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
Nykomling

Hejsan! Först och främst, jag är 100% seriös, och jag har en tendens att göra absolut för långa inlägg, som tar för lång tid att skriva, och för lång tid att läsa. Så jag försöker vara så kortfattad och innehållsrik som möjligt.

Jag är ute efter en programmerare, helst i ASP, som ska göra ett fotbollmanagerspel till mig. Inte i storleksordning som MZ (www.managerzone.com) och HT (www.hattrick.org), utan snarare mycket mer grundläggande. Jag har allt redan färdigt på en odynamisk "kopia" av spelet (dvs i html och inte i asp), för att illustrera vad jag vill ha på vilken länk, vad funktionerna gör och hur dom ska gå till. Kortfattat är innehållet i spelet:

*Varje medlem har sitt eget lag med spelare och privat ekonomi
*Det ska finnas en transferlista för spelare man vill sälja/köpa
*Varje klubb ska ha en egen sida där man kan skriva information om klubben, pressmedelanden etc
*Varje användare ska ha en egen sida, där man kan skriva en beskrivning om sig själv, ladda upp bild, och har en egen fin liten gästbok (inget avancerat).
*Träningsuppdateringar, Tippningsliga, nyhetscript på framsidan (en för admin och för andra godkända medlemmar som ex vill tillkännage uppdateringar på deras fansites till spelet), sammanfoga spelet med ett gratisforum, ex boogie (så loggar du in i spelet är du automatiskt inloggad i forumet, loggar du ut från spelet loggas du ut från forumet. Borde fixas enklast genom att de båda använder samma databas, eller att forumet bara gör en check att man är inloggad, och under vilket namn).
*Alla lag har en egen arena, och möjligheter att bygga ut andra byggnader, som ex större träningslokaler, vattensprinklers/värmerör under planen etc.
*Bestämma klubbdresser, ge spelarna tröjnummer etc.
*Anställa extrapersonal, som ex huvudtränare/hjälptränare osv.