Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Programmerare/designer sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-27, 21:03 #1
Raphaei Raphaei är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
Nykomling

Hejsan! Först och främst, jag är 100% seriös, och jag har en tendens att göra absolut för långa inlägg, som tar för lång tid att skriva, och för lång tid att läsa. Så jag försöker vara så kortfattad och innehållsrik som möjligt.

Jag är ute efter en programmerare, helst i ASP, som ska göra ett fotbollmanagerspel till mig. Inte i storleksordning som MZ (www.managerzone.com) och HT (www.hattrick.org), utan snarare mycket mer grundläggande. Jag har allt redan färdigt på en odynamisk "kopia" av spelet (dvs i html och inte i asp), för att illustrera vad jag vill ha på vilken länk, vad funktionerna gör och hur dom ska gå till. Kortfattat är innehållet i spelet:

*Varje medlem har sitt eget lag med spelare och privat ekonomi
*Det ska finnas en transferlista för spelare man vill sälja/köpa
*Varje klubb ska ha en egen sida där man kan skriva information om klubben, pressmedelanden etc
*Varje användare ska ha en egen sida, där man kan skriva en beskrivning om sig själv, ladda upp bild, och har en egen fin liten gästbok (inget avancerat).
*Träningsuppdateringar, Tippningsliga, nyhetscript på framsidan (en för admin och för andra godkända medlemmar som ex vill tillkännage uppdateringar på deras fansites till spelet), sammanfoga spelet med ett gratisforum, ex boogie (så loggar du in i spelet är du automatiskt inloggad i forumet, loggar du ut från spelet loggas du ut från forumet. Borde fixas enklast genom att de båda använder samma databas, eller att forumet bara gör en check att man är inloggad, och under vilket namn).
*Alla lag har en egen arena, och möjligheter att bygga ut andra byggnader, som ex större träningslokaler, vattensprinklers/värmerör under planen etc.
*Bestämma klubbdresser, ge spelarna tröjnummer etc.
*Anställa extrapersonal, som ex huvudtränare/hjälptränare osv.
*Någon form av "VIP-funktion" (hatar det ordet men vet inte vad jag kan kalla den), där medlemar med upphöjd status har tillgång till fler funktioner, som veckoredovisning på sin ekonomi.
*Plus några andra smågrejer som att man kan välja språk och sådär.

Plus att jag inte har någon design jag är nöjd med, för jag är en riktigt pissdålig webdesigner. Jag har dedikerad server, domän och hela köret. Inget företag, ännu. Kommer dröjja lite på det, men den kommer komma. Jag föredrar MySQL före MsSQL med tanke på prislappen. Jag vill att det här ska vara klart inom ett halvår, där de viktigaste funktionerna (registrering, layout och gästbok/forum) ska komma inom någon/några veckor. Helt enkelt för att börja ragga medlemmar =) Och jag föredrar en person som har lång spelvana, helst av resurshanterande spel, som strategi, RPG, managerspel, etc.

Till det här har jag två alternativ. Alternativ ett lyder ni levererar, jag betalar, vi ses aldrig mer. Alternativ två är, du levererar, jag betalar, och sen fortsätter du utveckla sidan mot en del av intäkterna. Jag skulle föredra alternativ två före alternativ ett, då spelet skulle utvecklas mycket snabbare.

Någon som är intresserad och har ett prisförslag? Jag hoppas ni förstår att jag inte är i hundralapp-stadiet.
(en liten sidnotis, jag har flerspelprojekt som kommer bli aktuella senare, så det här är inte sista projektet)

/Patrik
Raphaei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-27, 21:43 #2
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag tar det. Såg ditt mess på ASPSIDAN.

Hör av mig senare då jag har lite att göra nu.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-28, 01:31 #3
Nykomling

Nykomling

Yes, bara PMa mig här eller på aspsidan.
Raphaei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017