Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nya tag mot spammare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-24, 09:11 #11
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by heyday@Mar 24 2005, 10:06
Problemet med denna aproach är ju att den förlitar sig på att spammaren uppger sin e-postadress som avsändare. Vilket de aldrig gör.
Det är väl det som är det smarta med att kontrollera klientens ip med reverse lookup kopplat till domänen. Dvs du ska ha skicka från ett ip i den domän som du anger i din mailadress. Men kanske var det du menade?
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2005-03-24, 09:22 #12
heyday heyday är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
heyday heyday är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Max@Mar 24 2005, 10:11

Det är väl det som är det smarta med att kontrollera klientens ip med reverse lookup kopplat till domänen. Dvs du ska ha skicka från ett ip i den domän som du anger i din mailadress. Men kanske var det du menade?
Jo, det är ju det FairUCE och SPF försöker lösa. Spf på ett bättre sätt, FairUCE på ett mer automatiskt sätt. De båda i komination vore bra. Men FairUCE fallerar att hantera "problemet" med internetnetleverantörsbunden mailserver (sålänge de inte implementerar spf).

Om man använder dessa båda metoder så... men jag har inte sätt att det används än, och vi har lika mycket problem med challenge/response som med "mailadressen finns inte" meddelanden. Och att göra dessa koller manuellt, som det var snack om innan (hit reply), tror jag inte blir aktuellt
heyday är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017