FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska trycka upp T-shirts med 2-färgstryck och fastnade lite för Mera (www.mera.se)
Är dessa bra? Finns det liknande fast billigare med samma "kvalité"? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi har inte tryckt hos dem, men har varit på besök hos dem flera gånger. Både på deras gamla adress och nya adress. (Vi ligger typ ett stenkast ifrån dem).
De var mycket hjälpsamma och verkar ha mycket att göra. Mer än så vet vi inte... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har beställt tröjor och märken av dem i olika sammanhang och varit nöjd med både utbudet, servicen och kvaliteten. Tummen upp för min del, alltså.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har precis beställt av dem, och jag var inte nöjd. De var extremt virriga, tryckte fel, tjafsade när jag påpekade det och ville då ha mer betalt! De skulle lösa det nu sa det, men jag är inte övertygad. Ska man dessutom bara trycka upp enstaka exemplar av t-shirts tjänar man nog på att beställa hos företag som mer vänder sig till privatpersoner, då verkar schablonen ingå (såg tex på attitude.se att de hade t-shirts från 139:- st + frakt, vilka mina på mera inte kostade...)
(Förresten, varför står det "jag spammar säkert" under min bild?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min erfarenhet av alla "tryckeribranscher" är att man skall vara övertydlig i sin beställning. De hanterar stora mängder beställningar, och gör endast så som det står på beställningen. Lämna en utskrift med förklaringar med färgkoder etc.
Har ett antal gånger gjort kopior (visitkort etc) hos Printshop i Göteborg, och det tar typ en timme. När man kommer tillbaka är det fel telefonnummer etc. Kolla över allt direkt när du hämtar grejerna... Övertydlighet är bra, när man skall trycka saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har jobbat med trycksaker i några år nu och hedberg har rätt. Man ska vara tydlig i sin beställning och noga läsa orderbekräftelse man får. Ofta tar tryckerierna för givet att kunde vet vad som tillkommer och inte berättar det. Man kan bli rätt överraskad när man sedan får faktura och saker som repro, schablon, orginal inte ingick i priset.
Var noga med att fråga vad som ingår så blir det inga konstigheter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Sök här på WN så hittar du gamla trådar som tagit upp det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ang Davves påpekande tycker jag personligen det borde vara kutym att ge priser med alla kostnader inkluderat, eller åtminstone upplysa om dem direkt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|