FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Blev nyss uppringd av en säljare från Aftonbladet som vill sälja annonsering på hitta.se och upplägget var att jag skulle köpa ett antal sökord ex. sexleksaker och att man då skulle få fram en sponsrad träff. Priset var ganska lågt, 4000kr för 1 år.
Men vad jag ifrågasätter är att om någon går in på hitta.se för att söka på annat än telefonnummer, personligen tror jag inte det. Skall man söka på sexleksaker så gör man väl det på en sökmotor... Synpunkter? // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Min fråga är mats, hur lång tid spenderar besökaren i snitt på hitta.se?
När det gäller t.ex. expressen.se så läser ju folk artiklar. Men i detta fall är det nog mest att söka på ett nummer sen stänger man ner sidan då man fått svaret. Men 4000 kr, visst det är inte mycket. Speciellt inte då man varit med på kelkoo. Så varför inte? Kanske är ett kanonerbjudande. Om 3 månader kostar kanske detta paket 40 tusen kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Känns som tid på sajten är lite sekundärt i detta fall, även om det så klart är relevant. Hur lång tid spenderar man på Google per sökning? Jag brukar hitta det jag söker på 10-20 sek, men jag hinner ändå kasta ett öga på länkarna till höger.
Hur många sökningar görs på "dina" sökord? Var och hur ska du synas? Hitta.se presenterar ju resultaten på ett annat sätt än vad en traditionell sökmotor gör. En sökning på sexleksaker tar dig direkt till enda träffen t ex. Hade de inget mer konkret att komma med eller utelämnar du hälften? Schibstedt ska väl försöka lära om hitta.se-användare till att söka på annat än nummer. Hitta.se är rätt begränsad, sett hur den skulle kunna vara, om man tänker efter. De vill nog åt sökningar som "biluthyrning, stockholm" och dyl. Visst, det funkar att söka på det idag men det känns inte 100%. Kan inte vara många som använder hitta.se till såna sökningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Blev också uppringd ang. detta, men tyckte att det var liten konstig grej. Det kan väl inte vara många som söker på
specifika sökord på hitta.se! Dessutom så skulle det kosta ca 4000 kr /år för sökord som kommer upp om någon gör en stor sökning över hela Sverige. Men om de skulle fylla i en specifik plats/stad i Sverige och göra en sökning på samma sökord skulle inte min annons visas, det skulle kosta extra! Skulle därför kosta massor att vara med där som en Internetbutik då säkert många vill söka efter lokala företag och inte stort över hela landet! Eller har jag fel ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Genom att du får så många svar och första länken google hänvisar till då du söker behöver inte alls vara svaret på det du söker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
man kan ju söka brancher oxå på hitta.se.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Jag tycker att det känns som samma sak att söka efter ett telefonnummer på Google, vem skulle göra det. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan pratade han om att om några månader skulle de sätta in 100 st nya säljare som skulle sälja liknande annonser och då kunde han inte lova att det inte skulle komma fler i vår bransch! Han lät lite luddig säljaren på "Hitta", vilket han även gjorde när han skulle sälja annonsplats åt mig på Aftonbladets nya sida "Kärlek och Sex". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om jag vill söka på ett sökord i ett företagsregister, så vill jag samtidigt att det dyker upp samtliga företag i Sverige som är relevant på det sökordet.
Med andra ord, om jag vet att hitta.se endast har ett par stycken, av taktiska skäl så lär hitta.se inte vara det ställe där jag söker. Vet jag att det finns 125 företag för ett visst sökord och bara hittar 4 av dem på hitta.se, då kommer jag att degradera hitta.se till näst intill värdelöst. Varför slösa tid med att söka där när jag ändå inte får något bra svar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|