Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med IIS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-21, 23:54 #1
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem

Godafton. Har ett litet problem. Kör en IIS på min burk, när jag installerade den och slängde upp sidan osv. Så kräver han ett lösenord så jag tänkte att det inte stod IUSR_XXXXXX längre men det gjorde det ju. Så jag kollade om lösenordet stämde och det gjorde det ju med. Så jag testar att lägga IUSR i gruppen administratörer och ger den fulla rättigheter. Men även då gick det inte. Utan han ville ha ett användarnamn och lösenord. Så jag testade att skriva Administrator och lösenordet till det kontot och då funkar det ju. Men det är en omöjlighet att använda det på grund utav säkerheten. Så jag skapar en ny användare och då funkar det och då ligger användaren i gruppen Users och har inte alla rättigheter.

Men helt plötsligt när jag ska in på sidan nu så säger han att jag inte har rättigheter att komma in på sidan. Så jag testar att sätta fulla rättigheter åt det nya kontot på hela inetpub mappen. Då funkar 1 av 2 webplatser och det ska väl ändå vara helt omöjligt? Så hjälp mig!

Här är medelandet jag får.

You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page due to the access control list (ACL) that is configured for this resource on the Web server.

Please try the following:

* Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page.
* Click the Refresh button to try again with different credentials.

HTTP Error 401.3 - Unauthorized: Access is denied due to an ACL set on the requested resource.
Internet Information Services (IIS)

/ Tommy
Tommy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-22, 00:05 #2
Medlem

Medlem

Uppen barligen var det så att det var inställt så att bara den mappen fick de säkerhets inställningarna som gjordes altså mappar och filer som låg i mappen som jag ändrade på fick inte dom inställningarna.
Tommy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017