FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitter och leker lite med AdSense. Har inte riktigt hittat vad den går på i infon på AdSense site.
Går den på meta taggarna? Det e ju lite skummt med tanke på att google skiter helt i Meta. Men iaf, vad jag än skriver i Meta eller i Title så kommer det bara annonser för linser och bläckpatroner! Är det för att jag har för lite info på sidan (det är bara en dummy sida med Meta och title). Men samtidigt när jag har lagt in AdSense på andra siter så kommer ju alltid ideella annonser innan den hittat något vettigt att annonsera för.... Någon som har ett vettigt svar? Mvh Peter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
AdSense for Search - Visas AdWords för just sökorden. (Eller har jag också missuppfattat det?) #EDIT1: Stavfel #EDIT2: Ändringar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nja, ett svar som du tycker är vettigt kan du kanske inte få. Det är innehållet, uteslutande, som AdSense ska använda för att avgöra vilka annonser som ska dyka upp enligt Google själva. Varför du får vissa annonser även utan innehåll vet jag inte. Om det nu verkligen är helt tomt på din "dummy"? Det står inte några ord då, kan även vara alt-taggar till bilder? Generellt går det lite upp och ner, blir utmärkt bra annonser ibland, mer sällan händer det dock att man blir utan annonser en kortare tid. Men med ett stort textinnehåll brukar man ytterst sällan bli utan annonser. /Bengt
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, tack tyvker det var två väldigt vettiga svar. Lite jobbigt då om man har siter med mest bilder.....
Fast fortfarande e det ju lite skummt att det visas just annonser för linser och bläckpatroner på min dummy sida... Dom kanske tycker att skaparen av sidan behöver linser eftersom han inte har lagt någon text på den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Även om du gör vissa ändringar så är det ju en viss fördröjning innan Google ändrar inriktningen på annonserna. Delvis beror väl detta bl.a. på att man inte ska kunna testa igenom en mängd olika annonseringsinriktningar. Dessutom tar det väl viss tid för Google att scanna igenom sidan och låta ändringen slå igenom i samtliga deras system.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hi Guys
Tänkte jag skulle räta ut lite ? om google adsense. Adsense baserar deras annonser på keyword innehåll, hur ofta ett keyword visas på sidan, font storlek och link strukturen. Google lägger också stor vikt på fil namnet så se till att du har rätt keywords i filnamnet.. Kolla också din anchor text, om du inte har rätt annonser.. Om du vill veta vilka annonser som kommer att visas på din sida så kolla med googles Preview Tool, eller liknande program.. Ett annat sätt om samma typ av annonser dyker bort är att filtrera bort dessa annonser nedanför fliken "annonsinställningar" eller "sökinställningar"..men kom ihåg att genom att du filtrerar bort annonser så kommer även dina potentiella inkomster att minska Hope it helps.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|