Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spela in telefonsamtal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-19, 10:06 #1
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag funderar på om man skulle bygga ihop en telefon som spelar in alla samtal. Det kanske redan finns någon sådan? Kanske någon ny mobiltelefon med inbyggd flashminne på någon gigabyte där man kan spara samtal? Det vore bra att ha när man blir uppringd av säljare, journalister, etc. Då slipper man ju att glömma vad som sagts osv. Och om man frågar en telefonförsäljare "Har du något emot att jag spelar in detta samtal?" så är han nog mindre benägen att luras. (De flesta(?) telefonförsäljare spelar in alla samtal ändå. Lika bra att själv göra det också.)

Är någon insatt i hur lagen ser på inspelning av telefonsamtal? Jag läste tidigare att det är tillåtet att spela in ett samtal om den ena parten vet om att inspelning görs, men inte nödvändigtvis den andra. Skulle det inte vara tillåtet att spela in samtal utan bägges medgivande så skulle man alltid kunna ha en telefon där man får trycka på "record" manuellt.

Skriver detta angående mitt inlägg här: http://www.webmasternetwork.se/index...50&#entry48658
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017