FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
/ Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok! en sumering av dessa trådar borde bli
1. Stäng av System Restore 2. Uppdatera virus definition 3. Starta om datorn i felsäkert läge ( F8 ) 4. Gör en fullständigt virus koll med anti-virusprogramet 5. Starta om datorn och återställ system restore (SUSGS) :-) Men i mitt fall kan jag inte göra en virus koll med mitt anti-virusprogram, jag har Karspersky. Det vill tydligen att jag ska ominstallera programmet när jag startar det i felsäkert läge. Hur ska jag gå tillväga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Aj då. McAfee kan man köra i felsäkert läge (scan32.exe) men jag tycker att det låter som att du har VX2 v200 eller liknande. Det är bland det knöligaste jag stött på och det enklaste för mig var att boota med WinPE (Barts) från CD och sen gå in i system32 och nita de filer som inte gick att få bort ens i felsäkert läge. Irriterande som f-n och kräver att man vet vad man sysslar med.
![]() (Efter det så var det att boota i felsäkert läge och sen använda S&D Spybot, HijackThis och antivirus för att verkligen se till att det mesta var rensat.) Tidsåtgång: 5 timmar och inte ett hårstrå orört. :lol: |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|