FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Har under en längre period lagt bevakat sökmotorna på mina sidor....
Främst lagt märke till att Yahoo (Yahoo Slurp!), MSN och Google varit inne.... Den som uppdaterat indexet främst är MSN (Dom ska tydligen uppdatera varannan dag. Sen är det väl Yahoo som uppdaterat veckovis Google har kvar sin cache sedan 4-5 månader tillbaks och beskrivningen.... MSN och Google besöker mina sidor ungefär 2-3 ggr i timmen, Yahoo är väl där 2-4 ggr om dagen.. Tycker väl det är ganska dåligt uppdaterat utav Google att inte uppdatera sitt index speciellt ofta. Med tanke på konkurrensen från MSN.... Det har skett ganska stora uppdateringar och layout ändringar än vad som finns i cachen och i indexet hos Google.... Vore ganska kul o höra era åsikter och om det är någon som råkat ut för samma sak. NOTE. Då detta inte har med SEO, så får det hamna under Off-Topic... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google uppdaterar kontinuerligt... Det är rätt så orealistiskt att NÅN aktör skulle kunna uppdatera hela sitt index varannan dag. Det skulle krävas väldigt mkt datorkraft.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har sett att vi haft extremt mycket trafik från ett par olika IPS senaste veckan...så nått verkar ju vara i görningen i alla fall! Google var in för ett tag sen och gjorde grymt bra uppdateringar som gjorde att vi hamnar på topp 7 på allt som är relevant för oss! Kul och bra!
/Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Enligt ett av d senaste numren utav datormagazin så påstår dom att MSN Search uppdaterar sitt index varannan dag... Visst, låter väldigt otroligt, men jag antar att dom måste ha en väldigt bra källa för att kunna publicera något sådant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Senaste numret utav Datormagazin på sidan 20. "MSN Search, som debuterade i en skarp version dem första februari, ska enligt Microsoft kunna utmana jätte Google då denna redan indexerat 5 miljarder webbsidor och får sitt sidindex uppdaterat varannan dag, vilket ska vara oftare än någon annan sökmotor." Tror ni verkligen dom skriver något sådant utan anledning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Anledning och anledning. Jag vill inte ge mig in i debatten om det är sant eller inte men det är t.ex. inte ovanligt att tidningar skriver att man ska skriva bra meta-tagg för att hamna långt upp på google och google tar som bekant inte hänsyn till meta-taggen längre. Så det kan röra sig om missförstånd, felaktig tolkning, fel i översättning, gamla uppgifter, o.s.v.
Man ska helt enkelt inte tro allt man läser, sen hur ofta MSN uppdaterar låter jag förbli osagt. Dock har jag märkt ökad trafik från MSN i mars. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|