FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#42 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Sedan känns det helt irrelevant att hävda att det är 100 personer som varit inblandade eftersom det just handlade om att visa den totala omfattningen av verksamheten. Känns ganska onödigt att sedan räkna om samma exempel med en modell för 100 personer eller 1000; det är förhoppningsvis beräkningar som var och en kan göra. Vad som ville visas framgick klart och tydligt. Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker mitt exempel var bra, är inte små fildelare som tillgång till dom FTP storlekarna. Dom större FTP siterna kör alltid ssl nu förtiden för att kryptera för just APB inte kan ha några bevis etc. Så var en ren tur att dom hittade något. Sedan visst är mycket att tanka för en vanlig användare, men med dagens disk storlekar så är det inte så mycket just i lagring.
Farlig göra sådana uttalanden, nja inte precis. Vilken ISP skulle svara NEJ på frågan i vilket fall. Sedan skulle man alldrig säga "Dom gör det" bättre säga att alla större ISP gör det. Vilket är sant på mer eller mindre sätt. Vissa som sagt har det på kontoret :P som kanske inte var allt för smart i detta fallet.... Sedan är det inte svårare driva en server med 1GB eller 100TB, kan man installera ett kontrollerkort och stoppa i en disk så klarar man det. Problemet är väl just få 1Gbit mot den. Sedan räkna medeltrafiken som går över som större IX som SOL-IX & Netnod iform av DC eller Kazza trafik så var deras lilla ftp site inget. Att 80% av internet är warez borde inte vara en nyhet, sedan varför ska man ha över 2Mbit annars? Visst kör man Windows så krävs det iofs minst 2Mbit för inte svära över Windows update. |
||
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns många lagliga sätt att utnyttja internetkapacitet - och ja, det finns laglig fildelning. Som privatperson klarar man sig för det mesta med 0,5 Mbps
|
||
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det som är så jädra synd är att dom som kan inte väljer att uttala sig. Bahnhof är definitivt inte ensamma snarare bara dom enklaste/minsta att gå på. Thomas
![]() |
#46 | ||
|
|||
|
Du menar som sätta upp egna cs servrar, webservrar etc på sin lina som ändå bryter mot ISP avtal. Som dom ändå skiter iofs men.
Vad tankar du som är så stor som kräver 8Mbit eller mer som är lagligt? Kanske max 1 GB mån i form av linux dist och lite update kanske. Enda jag skulle se över 2Mbit anvädning är på LAN etc eller om du kör VPN mellan olika nät. IP Tele kräver inte mycket bandbredd, enda som kan tänkas är just tv/web streamning som är seriöst syfte att ha hög bandbredd. ISP lever just på att ge hög kapacitet, inte tänker dom att folk köper våra 24Mbit för att tanka windows update 1 gång i månaden eller dom ser på webstreaming någon gång då och då. EDIT: patrikweb kan du inte quota när du pratar i du-form, så mycket enklare att läsa då. |
||
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror det raderas mycket data ikväll runt i svenska serverrum
![]() |
||
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om man ser på det hela steget längre tror jag detta är ett stort lyft för open source.
Fortsätter APB och liknande organisationer världen runt jobba såhär så tror jag användningen av linux m.m. kommer öka i en mycket snabbare takt än idag. |
||
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
|
Att linux kommer ta marknad är nästan självklart, då det börjar bli att folk har mer än 1 dator och vilken normal person skulle tänka sig köpa Windows & Office av en kostnad av minst 1 månadslön han har. Inte ovanligt att folk har 2-3 datorer nuförtiden, alla fall inte familjer med ungdomar som vill har sin egen dator etc. Office 2003 standard kostar närmare 5k. Sedan kostnad för Windows
|
||
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
|
Ojojoj.
APB gör bara det dom är betalda för att göra. Att hacka på dem eller försöka sänka deras webbsida leder inte till särskilt mycket, vilket troligen schneaker på hamsterpaj fått lära sig den hårda vägen. Den som skall hängas ut här är den personen som gav APB tillgänglighet till Banhofs kontor och det hårt. Vad kommer härnäst? DI har i dagarna publicerat en artikel om att Telia "inte" censurerar bar-n-xporx-r. Tacka fan för det. Oavsett material så är jag jävligt tacksam så länge stat och företag bestämmer vad det är jag får och inte får tillgång till. Det är inte censur som skall avgöra vad jag har tillgänglighet till, höj straffen istället i så fall. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|