FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Undrar helt enkelt, är det lagligt/okej att skicka ut så kallade system-meddelanden till ens medlemmar även om det inte står något om det i avtalet eller att medlemmar ha godkännt det? Räknas det som spam även om den är helt reklamfri och att medlemmen trots allt är medlem?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Skriv någonstans i regler på sidan att ett meddelande om nyheter och uppdateringar kan skickas till medlemmar emellanåt. Jag tycker inte det är spam om det är reklamfritt och ingen kommer nog reagera på det ens...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Okej. Sedan, är det okej att skicka ut ett nyhetsbrev till medlemmarna på sidan med reklam i? Alltså främst ett nyhetsbrev fast med några få annonser i.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle i varje fall vilja kunna välja om jag vill ha det nyhetsbrevet i sådana fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Men vad jag menar är att man automatiskt slänger in alla "gamla" medlemmar i nyhetsbrevet och att nyregistrerade medlemmar får välja om de vill ha det eller ej. Självklart kan "gamla" medlemmar avregistrera sig från mailet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om ett antal kunder registrerade sig innan man införde nyhetsbrevet (och/eller fråga om man vill ha ett nyhetsbrev vid registrering av nytt konto) så tycker jag att man kan sända nyhetsbrevet till de kunder som inte har fått erbjudandet om nyhetsbrev.
Men det beror på vad det är för något slags nyhetsbrev/utskick, är det reklam för andra företag så tycker jag inte det är bra. Är det viktig information och/eller information om nya produkter etc så är det okej. Dock skall de kunna ha möjligheten att lätt avbeställa nyhetsbrev i framtiden. Kul parantes i det hela, om du skulle sända ut ett massbrev för att fråga om de vill ha ett nyhetsbrev så är det i princip samma sak som att sända ut nyhetsbrevet. Det är ett massutskick liksom nyhetsbrevet ju ;) Viktigt att poängtera är man inte skall köpa ett "kundregister" eller liknande på nätet, och sända ut till dessa personer. Det kan skada dig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Så här är det: SWEgamers skall fixa ett nyhetsbrev. Vad jag funderade över var bara helt enkelt om det är okej att registrera alla nuvarande medlemmar i nyhetsbrevet och sedan visa tydligt hur man avregistrerar sig från det.
Som jag har fattat det nu så är det helt okej, nyhetsbrevet kommer till viss del innehålla reklam men överlag är det bara nyheter, recensioner med mera från SWEgamers. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle rekommendera dig att läsa in dig på Marknadsföringslagen 13 b §. Där står allt du behöver veta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Du kan inte istället berätta vad den lagen är? |