FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ett köp är ett köp, eller har jag missförstått någonting? Som affiliate för jag betalt för att förmedla köp, oavsett hur många? Finns denna informatin tillgänglig på er sajt så att jag bara missat det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Ett klick = en session = kan resultera i ett köp. Annars hade det blivit väldigt komplext och stora risker för bluffare. Samtidigt är ju detta en parameter som butiken haft i sina kalkyler när dom räknat ut hur mycket dom kan betala i %. Y skickar en kund och butiken betalar X% och går lite back, men kunden kanske sätter bokmärke och shoppar igen senare. Då lönar det sig till slut. För att det skall funka måste ju en session/cookie avslutas vid köp. Det är så de flesta kör vad jag vet. Thomas
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det är ju så överallt, i vilket affiliate program på nätet du än ansluter dig till. Självklart är det ett köp som gäller kan man ju också uttrycka det. Thomas
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
Nåväl, vi kör väldigt liten del TD (och affiliateprogram) så för vår del spelar det inte så stor roll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Mer info ser jag inte att man kan få ut av det, men vad vet jag. Det kanske är nyttig och bra info för vissa. Thomas
![]() |
Svara |
|
|