FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Den värkar inte fungerar som den skall. Ibland lyckas den hitta ett av mina nummer och ibland 3 och ibland inga.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Du får tipsa om WN till Mats, dom kanske tom lär sig nåt..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hittade inget när jag sökte på "Joakim Hallsten" så jag sökte på "Joakim" och ort "Lidingö" ändå så kom de flästa svar från företag och perssoner som inte låg på Lidingö...
Såg också att om man söker på mitt företagsnamn "FestIT" så kom mitt privata mobil nr upp!.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som vanligt brukar dessa sajter ha fel nummer, även i mitt fall när jag provade igår...
Många sätter likhetstecken mellan Telia och Eniro, och det är väl inte riktigt sant längre. Eniro köper uppgifter och de bytte uppgiftsleverantör förra året så det var därför de ringde runt till alla företagskunder som galningar för att kontrollera om uppgifterna stämde. Jag skulle vilja påstå att problemet ligger i att folk är vana vid att när man flyttar så ändras telekatalogen automagiskt. Det sker inte längre, man måste själv vara aktiv. Eniro sitter där utan insyn i telebolagens uppgifter, de litar på de uppgifter de får ibland. När det gäller kataloger får väl ändå Eniros gula, vita och rosa sidor vara mest pålitliga. Har ni däremot tittat i andra produkter som Din Del och de däringa små minikatalogerna som ges ut ibland över vissa områden. Om du tittar på t.ex taxiföretag så hittar du mängder med företag som du ALDRIG har hört talas om. De har alltså köpt adressuppgifter till företag och sen listat dem utan att tala om att de tänker lista dem. Det är telefonnummer som enskilda taxiåkare. Det telefonnummer de har uppgivit vid bolagsregistrering etc. Man har kanske köpt uppgifter från Bizbook och liknande ställen, och tar då alla som har namnet "taxi" i sitt företagsnamn och lägger in deras telenummer. Hur glada tror ni dem blir när det ringer hemma kl 2 på natten när något fyllo vill beställa taxi? Lite som att lägga in Volvochefens hemmanummer för Volvos kundtjänstnummer. ![]() Så jag anser inte andra än Eniro vara seriösa, och numera anser jag även Eniro inte vara fullt så seriösa som jag trodde. Men de är fortfarande ett snäpp högre på seriositetsstapeln än de andra... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker inte man kan kalla den för konkurrent.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Jag tycker man kan sammanfatta tjänsten med 2 ord.
Helt Värdelös |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ironi: Svaret.se, om man söker på ordet "svaret" på företag eller webb så får man inte träff på dem själva.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|