FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick ett mail idag från Tradedobler, där man ska byta alla direktlänkar. Så alla som har skapat direktlänkar behöver uppdatera sina länkar.
Citat:
Vad får ni ut av detta bytet? Jag har fixat mina länkar, men det är ju många detta gäller......... det blir mycket jobb. Sedan är det alla som missar detta mail, där det inte kommer att bli gjort. Var ligger vinsten i bytet? (Jag ställer frågan här för jag tror att det är många som undrar.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag märkte för flera månader sedan att man gått över till clk... istället för tracker.... när man la upp nya länkar och har ersatt mina allt eftersom.
Jag ser bara fördelar med detta. Visst blir det en del jobb men clk-länkar har skapats i flera månader. Har man länkar med tracker... så måste dom vara minst 3-4 månader gamla, alltså kan det vara dags att se över sin länkar och uppdatera. Jag vet att det finns program/script/annonsblockerare som blockerar domänen tracker.tradedoubler.com, att gå över till en ny domän gör att man kanske tjänar nån % kunder så blockerar den gamla domänen. Sedan misstäker jag att skälet till bytet är en ny kraftfullare server, men om så är fallet kan bara TD svara på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte fått detta mail! Stod det när de kommer stänga av tracker-domänen?
Klart irriterande, och en vansinnig massa extrajobb. Kan dom inte bara redirecta? Vad är poängen? Visst behöver länkar ses över, men det vill man helst initiera själv! Vilket betyder att det inte så ofta blir gjort, förvisso. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Nej usch, mycket dålig stil av TradeDoubler att genomföra den förändringen utan motivering. Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blev också irriterad på detta. Svårt att se någon poäng och med tanke på allt
extrajobb borde de ha kunnat förklara varför de anser sig behöva denna ändring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Märker att jag har en del gamla trotjänare
![]() http://tracker.tradedoubler.com/pan/...yyyyy&g=zzzzzz (jodå, de fungerar) Är det bara att byta tracker mot clk på dom också, eller måste man byta TrackerServlet också... För det är väl inte så väl att dessa kommer att funka även efter mars? ![]() Lite trögt på supporten på sistone. Kanske TD kan svara direkt här på våra frågor, ni är ju medlemmar i WN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar vad det är som avgör vilka som får dessa informationsmail från TD och vilka som inte får dem. Jag har i alla fall inte blivit informerad om länkändringen som diskuteras i tråden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag har enbart nya clk - länkar uppe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tradedobler verkar ställa sig till alla de IT företag som inte har fattat att iget varar för evigt, och att man inte kan gnaga på handen som göder dem. B)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|