FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är ganska ny här men tycker det är en bra forum med mycket intressanta och matnyttiga tips. En sak jag undrar över dock: bör ni inte ta bort funktionen att man kan redigera sina egna inlägg? En del diskussioner blir fullständigt oläsliga om en medlem väljer att förstöra vad han/hon tidigare skrivit, tänker på denna diskussion:
http://www.webmasternetwork.se/f2t3.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar att kunna redigera mina egna inlägg, men en lösning för att komma till rätta med problemen kan vara att begränsa möjligheten till max 15 minuter efter att inlägget postades eller att bara kunna redigera om inlägget ligger sist i tråden. Fast är det egentligen ett problem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det går bara att redigera sina inlägg i 30 minuter eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
original kan ju lagras med.. finns lösningar på allt..
klart man måste kunna ändra.. man kan ju skriva fel t.ex och då bör man kunna ändra i meddelandet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
I ett forum som jag har gjort är det bara moderatorer som kan redigera/radera/flytta inlägg. Man får helt enkelt höra av sig till en moderator om man har skrivit fel eller ångrar något. Kräver nog väldigt aktiva moderatorer men vi slipper problemet helt och hållet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Alltså, tråden du refererar till är 1 år gammal? En medlem som betedde sig värre än vad tex jag gör skulle nog inte bli så långvarig här nuförtiden. Reglerna har blivit betydligt klarare än vad dom troligen var när forumet var nytt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Tja, i dagsläget skulle inte en tråd kunna bli sådär iom att man bara kan editera den i en halvtimme. Det är lite som att be volvo göra om alla sina bilar från 1960 för att dom är bättre idag...
Skyll på personen som skrev i tråden istället :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Alltså... antar att det inte är så svårt för admin eller moderatorer att ta bort trådar som är totalt intetsägande och bara förvirrar. Lite mer jobb att kalla tillbaka alla bilar från 1960.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Frågan är då om denna tråd, vars syfte verkar vara att uttrycka sitt missnöje av den ovannämda tråden, är så vettig själv?
Jag personligen tycker det är en självklarighet att man ska kunna redigera sina inlägg. Jag tvivlar på att det finns så pass omogna personer här på WN som skulle sabotera en tråd på det sättet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|