FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag handlade nyligen på On-Off med ett on-off kort. Jag fick då en verifikation med mig från butiken, som beskrev köpet, med datum på dagen köpet genomfördes. Men jag betalde inget den dagen. Jag fick senare en räkning hem, där de hade lagt på 25:- på köpesumman.
Hur ska jag bokföra detta? Kan jag bokföra köpet direkt på dagen då jag fick varan, fast att betalningen är gjord senare? Vad gör jag då med de extra 25 kronorna? Eller ska jag bokföra det som en leverantörsskuld? Fast jag har ju ingen faktura för enligt kvittot genomfördes transaktionen vid dagen då jag var i butiken... Förvirrad... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om jag minns rätt så behöver du inte betala den administrativa avgiften om 25 kr om du reglerar hela skulden direkt.
Är kortet ditt eller firmans? Är kortet privat så har du ett kvitto på inköpet som du lägger in i bokföringen och betalar ut ersättning till dig själv för ditt utlägg, sedan betalar du kortfakturan privat när den kommer.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kommer inte ihåg exakt (klockan är ju för guds skull 6 på morgonen!
![]() Det hade något med momsen att göra, men inte vad sjutton det var. Kan ha varit något om att man kan inte dra av hela momsen då hela skulden inte är betald, men att man måste ha kvittot som säger hela beloppet, och sen portionera ut momsen i samband med att man betalar av 1/4 av beloppet. Kommer som sagt inte ihåg, det var ett bra tag sedan.. Kan kolla upp det.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|