FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ni som tar betalt för produkter/tjänster via webbplatsen, hur många steg har ni totalt sett fram till levererad produkt/tjänst?
Alltså hur mycket måste användaren fylla i och hur många steg måste han/hon gå igenom innan produkten skickas eller tjänsten aktiveras? Själv har jag tre fält att fylla i (varav två är "samma": lösenord och lösenordsbekräftelse). Ett val i en meny. Tre klick. Och ett telefonsamtal. Och då räknar jag verkligen _allt_. Om jag räknar ihop fält, klick, menyval och telefonsamtal får jag 8. Jag tror att det är ett bra sätt att räkna och döper siffran till STD (Steps to Delivery). Så min fråga är nu: Vad har ni för STD? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oj, många....tror det blir 15 alltsomallt med val av resmål, avresestad etc etc.
Missförstod nog frågan förresten!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vet inte om du missförstod... men frågan förutsätter på något sätt att besökaren redan bestämt vad han/hon vill ha. Det är inte så konstigt att det blir fler steg om man måste precisera den produkt/tjänst man beställer...
![]() (Eller är hela sättet att räkna irrelevant?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja du, då halveras det ungefär kanske 9-10, men just onlinebetalning var det jag nog gick förbi, vi skall försöka få igång det i år. Vet inte riktigt hur vi skall lösa det ännu bara, någon form av banktjänst bli det väl i alla fall.....E-faktura eller liknande. Nu beställer de och får en faktura innehållande biljetter mm hemskickad!
Mvh Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|