FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har precis gjort färdig en produkt samt en webshop (för just den produkten) och letar nu olika vägar som kan generera traffik och köp. Har kollat igenom WN och hittat mycket som verkar lovande. Vad jag nu är intresserad av är vad som verkligen fungerar. Har ni något ställe där ni annonserar som ger ordentligt med besökare och avslut i förhållande till vad ni betalar? Det kanske är en känslig fråga. Dela gärna med er om ni känner att ni kan göra det utan att ge era konkurrenter några tips. Annars kan ni maila mig. Är tacksam för allt.
Det är främst ställen där jag kan betala per avslut som är av intresse. Double.se verkar vara bra. Finns det något liknande som är stort i USA? Sidan kommer att läggas ut för granskning så fort jag fått hem första produkten så jag kan fotografera den.. troligtvis senare i veckan. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det kattlådan du ska sälja?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det här är ett hjälpmedel för att spela bättre/effektivare online poker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Men då är det bästa väl att annonsera just på poker relaterade sidor skulle jag tro.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Svårt att ge råd :/ Thomas
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du inte länkar direkt till spelsajter borde det gå bra att köra Google AdWords. Där kan du ju välja själv hur mycket du vill betala för annonserna.
Edit: Just det, du vill betala per avslut. Du kan ju iofs tracka dina AdWords-klick för att se hur många avslut du får. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vill helst inte ha något trafik alls som inte genererar ett köp. Har adword och det ska jag köra ett tag för att kolla om det fungerar. Men det är som du skriver, _dyrt_ att betala för ord som t.ex. "poker" eller "texas hold'em" osv.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Om produkten är såpass bra som du beskriver, och du gissar att en hög andel av dem som tycker din produkt verkar intressant verkligen kommer köpa. Så låter det i mina öron som bannerreklam med ppc skulle löna sig mest för dig. Varför betala en större del av vinsten i % till affiliaten när du kanske då kan köpa för en mycket mindre summa per klick. Thomas
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Får ta och snida ihop en snygg banner då.. |
||
![]() |
![]() |