FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej gott folk,
Jag har fått en brochyr om ett sk. företagspaket, detta kom upp efter jag frågat hur jag kan saffa BG hos dem. Företagspaketet låter lockande, med bla, 1 företagskort, samt diverse annat smått och gott. 1.Nu till frågan, detta kommer kosta mig 1250kr/år är det någon annan som använder sig av detta "företagspaket"? 2. Är det prisvärt? MVH Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag känner bara till SEB eftersom jag varit kund där "hela livet" och gillar deras internetbank. När jag var inne på banken nyligen i samma ärende som du (öppna BG) fick jag ett erbjudande om ett företagspaket för 1200 kr där "allt ingår" utom företagskort. Eurocard har dock ett erbjudade att man får testa deras kort gratis första året så jag tog även det. Därefter tror jag att kortet kostar ca 200 per år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Var inne på Sparbanken Finn (finns bara i Lund/Malmö) och där kunde jag koppla BG till vilket privatkonto jag ville: 500,- Sedan att skaffa VISA kort kostar inte mer än 250,-/år. Så totalsumman är helt ok, dock är det bara i Lund/Malmö.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är just detta företagspaket i Handelsbanken som jag använder sedan en månad. Måste säga att jag är mycket nöjd. Tycker Handelsbanken verkar mycket seriösa. Mycket bra service.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Handelsbanken är i o f sig bra. MEN. Har haft dem i ett år och nu är jag less!
1250 spänn per år för ett bankkonto samt ett bankgirooch ett mastercard. DU gör allt arbete med att mata in uppgifter för betalning. HB tar dock betalt för VARJE in OCH ut betalning som görs på ditt BG. VARJE alltså. Du gör arbetet. Ränta på kontot? Skulle inte tro det. Jag är så jävla less på att som företagare betala extra bara för att jag är just det, företagare. Bredband, telefoni, banktjänster, you name it. Jag har nu bytt till Nordea som för 1500 kronor erbjuder bankkonto, bankgiro, postgiro, två mastercard, de första 100 utbetalningarna gratis, INGA avgifter för inbetalningar vare sig på PG eller BG. Givetivis Internetbank. Handelsbanken har tappat mig som kund för att de är småsnåla. Om jag använt pappersmodellen på BG kan jag förstå att de vill ha en hanteringsavgift men när jag skött allt via Internet blir jag skogstokig över sådana här småaktigheter. Det rör som ca 1 spänn per transaktion. Beakta hur många företagare de har med företagspaket så blir det en helvetes massa pengar de får genom att titta på en dataskärm. Och får du tillbaka något i ex. ränta eller annan gratifikation? Pfuh!. /Pajsarn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder SHB och kan hålla med föregående talare om BG-avgifterna.
Däremot är ngt som jag gillade var att man får med utlandsbetalningar utan extra kostnader samt inkassoservice. Finns säkert fler tjänster som jag inte känner till och inte aktiverat än. Men det är svårt att vara objektiv när man bara känner till ett fall (dvs SHB), har varit kund hos dem i över 20 år och diggar dem... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
När jag kom med samma ärende var jag tvungen att teckna ett företagspaket för 1200kr/år. Lite surt, men det funkar ju bra även om man inte har nytta av alla funktioner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag betalar i storleksordningen 300 kr för BG anslutning och 200 för ett MasterCard per år, men då är det inte en fristående Sparbank utan en FSB i mängden. (Ringde bara telefonbanken och beställde) Själva kontot ville de inte ha något för. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men då är det väl ett privatkonto du skaffat?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Har FSB och betalar bara c:a 900 i årskostnad för BG. PG-koppling (inte PG:et i sig) och ett MasterCard. Avgift per BG-betalning låter ju helt vansinnigt, BYT!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|