FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett företag som nyligen har lagt sitt affiliateprogram via tradedoubler har ett schysst erbjudande under februari månad. Tyvärr så får vi som har varit affiliates sedan tidigare inte ta del av detta erbjudande med motiveringen att det "skulle bli alldeles för dyrt" (Fått svaret via telefon). De avslår alla ansökningar från sajter som redan har deras "gamla affiliatelänkar" uppe.
Normalt sett så brukar man ju ge högre ersättningar till bra affiliates och inte tvärtom och det här kunde ju bli en trevlig bonus till gamla trotjänare... Vad tycker ni andra om det här? Jag har aldrig hört talas om något liknande och jag har jobbat som affiliate i snart tre år inom allt från gambling, lån, mediciner, dataprylar, bläck, linser, mjukvara etc etc :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja, det är väl som när nya tidningsprenumeranter får käcka presenter medan de fasta prenumeranterna inte får någon belöning. Rätt dålig stil men jag är säker på att företagen tjänar pengar på det och inte har någon anledning att lägga ner allt för mycket energi på kunder/affiliates de redan har.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ser affiliates som affärspartners och inte som kunder. En viktig affiliate har ett betydligt större värde för en butik än en enskild prenumerant har för en tidning och borde inte behandlas med samma nonchalans. Har någon stött på en liknande situation tidigare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är det för företag och vad "erbjuder dom"?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lensway
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
... som erbjuder?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
...som erbjuder? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
"50 kr + 20% av ordervärdet (>700 kr) Erbjudandet gäller tom. 28/2" "50 kr + 10% av ordervärdet! (snittordervärde >700 kr) " |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Ersättningen som betalas ut till dig som affiliate bestäms och regleras av annonsörerna. En del annonsörer primerar de affiliates som genererar mycket och därav ger dem högre provisioner, andra vill ha fler affliates och erbjuder dessa en startbonus. Mvh Anna TradeDoubler Support |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|