FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När man lägger upp .ppt-filer på nätet så laddas dom ju hem till din egna dator om du väljer att titta på dessa.
Hur gör man för att dom INTE ska laddas ner, utan körs på ngt annat sätt.? Går det över huvudtaget? Har för mig att jag läst ngt om detta.... eller är det jag som blandar ihop detta med ngt annat. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har man office installerat på sin dator och surfar in på en PowerPoint-fil med InternetExplorer så är defaultinställningen att dokumentet öppnas och visas direkt i IE.
Tror knappast att det finns en motsvarighet i Mozilla. Och att det skulle finnas en generell lösning för detta oavsett plattform tror jag i dagsläget är snudd på omöjligt. // Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Du vill kanske ha ppt-filerna på nätet men annars kan du ju alltid konvertera bilderna till ett annat format.
Finns ett program som heter Powerpoint2Flash om jag inte missminner mig så kan du exportera PPT-presentationer till flash om du vill det (då fungerar även animeringar m.m.) Eller så väljer du att från Powerpoint bara spara bilderna som "vanliga" bilder i jpeg eller gif format. Annars är det ju lite upp till konfigureringen hos användaren om filen körs i exempelvis Internet Explorer (om man nu har Powerpoint installerat) eller om en ruta kommer upp med spara som. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för era snabba svar!
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Testa att pilla på mimetypen/doctype för internetsidan som levererar ppt-filen...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
openoffice kan spara pp som flash och pdf.
flashkonverteringne stödjer inte allt - men funkar tillfredställande. pdf - är ju också ett bra alternativ. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|