FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
/daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
jag fick en väldig seriös fax innan som påstodd att det var automatiserat från nic.se. men det stod Domän Direkt, sen skickade jag ett email till dom och fick ett ganska snabbt svar på engång. Dom ville inte lämna den intresserade kundens uppgifter eftersom det skulle strida emot personuppgiftslagen med paragrafen.. något
Och dom påstodd att adressen redan är bokad och jag inte kunde registrera den någon annanstans.. kanske ska testa hos loopia igen, men där kostar det drygga 300 eller nåt hmmm.. kollade nyss på Loopia och det är ett rött kryss efter. Dom var nog seriösa ändå... fast det var ändå billigare från loopia |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Du har inte lust att scanna in faxet så vi kan få se hur de påstår sig vara från NIC-SE? Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
det står förvisso inte att det är från nic.se, men dessa två rader står som överst...
"Detta faxmeddelandet är genererat av Domän Direkt med produkten efax från Tellustalk med anledning av en domänbeställning vi tagit emot, som misstänks göra intrång i era namn - och/eller immateriella tillgångar såsom varumärken" sen står det liksom bara att dom söker kontakt med ägaren och att en beställning har genomförts och det var inte av oss. Och det förklaras på 3 rader att det är en kraftig ökad av domänpirater och bla bla att vi ska ha förturen när dom misstänker namnkollision eller likastavande namn och enligt ICANNs rekomendationer har vi just rätt till förtur ... följt efter det finns det kryssalternativ och längst ner står det 8 rader smått text gällande villkoren å så. jag kan också klistra in vad dom skrev på det senaste mailet, dom har lustigt nog lite humoristisk sarkasm, hehe Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
var lite omständigt att koppla in scannern, så jag tog ett digi foto istället...
![]() http://img214.exs.cx/my.php?loc=img2...ndirekt0yv.jpg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Tack för jobbet med fotograferingen, intressant att se som sagt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
hehe ja tack.
men det vore sjukt ändå om man ska behöva köpa upp alla 100 olika domän eller hur många det nu finns så fort någon får för sig att registerar på ett liknande namn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Om någon känner sig vi tar heller absoult inte några priser i den klassen. En nudomän kostar hos oss 696 Sek och vi tar endast emot registreringar via vår websida www.svenska-domaner.se. Om någon skulle känna sig lurad eller så så uppmanar vi er att kontakta oss. Vår telefonsupport är alltid öppen m-f mellan 9 och 16. Ett problem för oss som accepterar registreringar online är att enkelheten att registrera och betala gör att det ibland tar tid innan man blir uppmärksammad på "felaktiga" registreringar. Det är först när någon granskar dem som man kan se dem eftersom systemet i övrigt är automatiserat. Endast fakturakunders registreringar där en kreditprövning sker görs manuellt. Vi har efter genomgångar av våra registreringar tyvärr sett tecken som leder till misstanke om flera liknande aktörer. Vi är mycket tacksamma för de kunder som vänder sig till oss så att vi kan aggera i tid. En bedömmning är att det är ca 3-400 domäner som registrets via oss på detta sett. Vi uppmanar alla som känner sig drabbade att kontakta oss för rådgivning kring den fortsatta administrationen av deras domäner samt tackar dem som redan gjort så. Mathias Karlsson VD, Svenska Domäner AB |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
mathias, då förstår jag inte varför det var så himla bråttom att bestämma sig, när efter en månad det fortfarande inte finns någon aktiv sida alls på den .nu adressen som vi var uppmanade att köpa
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|