FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej.
Jag jobbar på en prisagent för böcker och söker en bra domän, är det någon som har någon bra som dom vill sälja? eller är det någon som kan komma på någon bra förslag på en domän. Nu har jag billigare.nu till den tilltänkta sidan men jag skulle vilja ha en .se och .com som var lite fyndig. Det ska vara en blandning av en sökmotor för böcker och en prisagent. Tacksam för tips. (PMa eller maila erik(a)billigast.se om du har någon att sälja.) // Erik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här kommer lite förslag eller tips på vägen till det perfekta namnet.
billigabocker fyndabok bokletaren <- gillar skarpt ![]() letabocker |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
iof gillar jag inte ord med svenska tecken (eller ersatta svenska tecken) i domäner (tex domaner.se) men jag var inne lite på sokbok.se (sökbok) vilket iaf är lite roligt för att det rimmar...
om man vill satsa lite och skapa ett varumärke kan nog boxok.se vara något unikt, snyggt men ändå lätt att komma ihåg, men hade nog varit bättre om boksok.se också hade varit ledigt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
vad sägs om bokman.se ? Är ledigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Bokjakt.se :blink:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för alla svar. Men jag skulle vilja ha priset med på något vis oxå.
Jag gillar inte heller åäö i domäner. bokjakt - är fin. bokman - är lite förlik boxman (kanske det är en fördel) boxok.se - är fint men det kan vara lite svårt att stava till om man bara har hört de. billigabocker - Det är det lilla ö:et fyndabok - det är med lite böjning.... fyndbok fyndaboken.... men den är fin. bokletaren - är fin letabocker - Det är det lilla ö:et (Det är kanske lite dumt att diskutera detta öppet, men det är kul med synpunkter.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
bookfinder.se
bookseek.se bookprice.se litteraturpris.se & litteraturpris.com, en förkortning: lipri.se & lipri.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
bookfinder.se, bookseek.se och bookprice.se - jag gillar inte Engelska ord i en .se domän. men dom var inte lediga som .com
litteraturpris.se & litteraturpris.com, var lite svåra att stava till, och det skulle kunna blandas med typ Nobellpriset ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
yet-another-book-agent.com
![]() Erm, ja, vad jag vill ha sagt är givetvis att bokagenter finns det en hel massa av redan (doh), så det kanske kan vara en idé att "sticka ut" med domännamnet en del. bokmal.se och bokmalen.se hade jag hoppat på själv om jag hade brytt mig om böcker istället för datorprylar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Jag hittade en igår som jag reggade: priserna.nu sedan kan man av den skapa bok.priserna.nu och fortsätta med dvd.priserna.nu ....... Eller är det bättre med billigare.nu och kör boken.billigare.nu |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|