Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vem har svensk trafik och vill samarbeta?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-07, 03:57 #1
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Flitig postare

Tjena! Antar att detta är rätt forum, om inte får moderatorerna gärna flytta den om det behövs.

Har hittat sponsor till tävlingar och är strax reda att starta www.swebid.com, och söker nu folk som har bra svensk trafik och vill samarbeta (traifk mot procent i sidans inkomster). OBS, söker inte folk med ett tiotal unika/dag, utan det krävs en del.

Den som är intresserad får gärna skicka ett PM!

MvH // Peter
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-07, 18:07 #2
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
hej,
jag är ev. intresserad, men hur har swebid tänkt att få sina inkomster (som partners ska få provision av). Hur mycket?
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-08, 02:35 #3
Flitig postare

Flitig postare

Har skickat PM

Någon annan med svensk kvalitetstrafik får gärna skicka ett PM så svarar jag med info

MvH // Peter
Oläst 2005-02-08, 03:41 #4
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag skulle rekommendera dig att kolla upp olika affiliateprogram, det kanske hjälper till att få lite liv på sidan. Men räkna med att det kommer ta tid innan du får fart på det. Du valde en tuff bransch, dock just auktioner finns det inte så många, så det kan gå hem..
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-08, 21:37 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Jag har en liten skräckhistoria om tradera.

Såg nyligen en kille som sålde mp3spelare för ett par hundralappar på tradera. Tänkte 'äh vafan' och slog till och köpte en 128mbs noname spelare för 230+frakt (290:-).

Efter köpet som var ett sista minuten blev jag lite skeptisk då jag började kolla upp killen och såg att en av hans två "positiva" feedbacks var avstängd + att han hade haft kontot sen 2000 utan att använda det särskilt mycket. Det konstiga låg framförallt i att han helt plötsligt sålde > 150 mp3-spelare och annan elektronisk utrusning. Te.x. videokameror.

När jag sedan fick mail från hans yahoo-email och det stog att han hade 12 dagars leveranstid började det tjuta lite i varningsalarmen :-). Jag mailade tillbaka och frågade lite saker om spelaren samt varför han börjat sälja så mycket prylar så plötsligt. Fick bara ett väldigt "avvikande" svar. Jag bestämde mig helt sonika för att inte betala och meddelade i samma veva detta till tradera + info om det hela. Bad dem att kontrollera honom och eventuellt stänga av honom samt maila andra som köpt saker.

Fick svar från tradera:
"Om du inte betalar riskerar du en negativ feedback".

"Jaha" tänkte jag och resonerade som så att "det kan jag väl ta då..". Nu ett par veckor senare har säljaren -17 i feedback och är avstängd. Tradera har i flera mail visat sin total avsaknad på kundomsorg och sympati till flera av de andra användarna som betalade för produkter från säljaren. De har tom "censurerat" omdömen.

Så, som slutsats, jag välkommnar alla alternativa auktionssiter, sämre än tradera lär det knappast bli om ni ens så försöker.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-08, 23:35 #6
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by grazzy@Feb 8 2005, 21:37
Jag har en liten skräckhistoria om tradera.

Såg nyligen en kille som sålde mp3spelare för ett par hundralappar på tradera. Tänkte 'äh vafan' och slog till och köpte en 128mbs noname spelare för 230+frakt (290:-).

Efter köpet som var ett sista minuten blev jag lite skeptisk då jag började kolla upp killen och såg att en av hans två "positiva" feedbacks var avstängd + att han hade haft kontot sen 2000 utan att använda det särskilt mycket. Det konstiga låg framförallt i att han helt plötsligt sålde > 150 mp3-spelare och annan elektronisk utrusning. Te.x. videokameror.

När jag sedan fick mail från hans yahoo-email och det stog att han hade 12 dagars leveranstid började det tjuta lite i varningsalarmen :-). Jag mailade tillbaka och frågade lite saker om spelaren samt varför han börjat sälja så mycket prylar så plötsligt. Fick bara ett väldigt "avvikande" svar. Jag bestämde mig helt sonika för att inte betala och meddelade i samma veva detta till tradera + info om det hela. Bad dem att kontrollera honom och eventuellt stänga av honom samt maila andra som köpt saker.

Fick svar från tradera:
"Om du inte betalar riskerar du en negativ feedback".

"Jaha" tänkte jag och resonerade som så att "det kan jag väl ta då..". Nu ett par veckor senare har säljaren -17 i feedback och är avstängd. Tradera har i flera mail visat sin total avsaknad på kundomsorg och sympati till flera av de andra användarna som betalade för produkter från säljaren. De har tom "censurerat" omdömen.

Så, som slutsats, jag välkommnar alla alternativa auktionssiter, sämre än tradera lär det knappast bli om ni ens så försöker.
Jag var på ett föredrag som Tradera's VD höll i för ett år sedan. Dom verkar väldigt måna om att ha bra kundkontakt. Det händer t.om att VD:n själv sätter sig och svarar i telefonen på supportavdelningen för att komma nära kunderna. Nu har jag själv ingen erfarenhet av Tradera, men med tanke på vad han snackade om de där 2 timmara så låter det som om du har haft otur.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-10, 02:23 #7
Flitig postare

Flitig postare

som sagt jag är fortfarande öppen

Om en person har tillräckligt mycket trafik han kan driva till sidan blir han delägare tillsammans med mig

Om du har mycket och bra svensk trafik, hör av dig!
Oläst 2005-02-24, 21:23 #8
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Vad anses som mycket trafik? Några riktlinjer?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-03, 16:29 #9
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by icehole@Feb 7 2005, 04:57
Tjena! Antar att detta är rätt forum, om inte får moderatorerna gärna flytta den om det behövs.

Har hittat sponsor till tävlingar och är strax reda att starta www.swebid.com, och söker nu folk som har bra svensk trafik och vill samarbeta (traifk mot procent i sidans inkomster). OBS, söker inte folk med ett tiotal unika/dag, utan det krävs en del.

MvH // Peter
Helt klart intressant. Hör gärna av dig direkt till mig på [email protected].

Vilken trafik har ni idag?
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-04, 17:44 #10
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av hoxon
Citat:
Ursprungligen postat av icehole

MvH // Peter
Helt klart intressant. Hör gärna av dig direkt till mig på [email protected].

Vilken trafik har ni idag?
skickade ett email, fick du det?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017