Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domännamn, dispyt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-03, 11:30 #11
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
redirecta till denna tråd istället ;-)
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-03, 11:36 #12
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Visst är det skönt att bli arg och få spotta och fräsa men jag tycker du ska ta det lungt.

Av det vi har fått veta här så tycker jag att du ska svara artigt och säga:
- Domänen registerades och betalades av oss, därför står den på oss. Hade ni betalt den så hade den registrerats i ert namn.
- Ni har inte fullföljt ert åtagande som kom med domänen och er server plats hos oss. Därför vill vi ha en summa som plåster på såret. Denna summa är långt under vad detta normalt kostar.
- Ni visar intresse för domänen genom att betala denna summa och då för vi över domänen på er. Skicka gärna över era uppgifter så att vi har dom tillgängliga när det är dags.
- Om ni inte visar intresse för domänen kommer vi att lägga ut den till högstbjudande för att kunna få in summan som vi vill ha för våra utlägg och arbete.

Var artig, brusa inte upp även om du så gärna vill. Sänk dig inte till deras nivå. Var helt enkelt seriös. Sen måste jag säga att det är små summor vi pratar om. Fattar inte varför dom bråkar om detta?

Ang hjälpa små företag upp samt sponsring så har jag gjort mina misstag under åren. Jag försöker alltid tro gott om folk. Idag så ligger väl min summa uppe på ca 20´som jag har bjudit på vid registering av domäner och betala webbplats osv. Och jag räknar inte med min arbetstid. Inga av dessa slantar visar dessa rackare intresse av att betala in till oss eller på något annat sätt göra rätt för sig. Jag har slutat med sponsring där jag ska få motprestation tex reklam, kunder eller betalning senare mm. Det blir ändå ytterst sällan något tillbaka. Däremot så hjälper jag gärna till om jag får något först, där finns det många lyckade affärer.

Man lär sig så länge man lever - förhoppnigsvis...

/Janne
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-03, 13:10 #13
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Cya in WIPO court.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-03, 18:01 #14
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Företagssökning
Antal träffar: 0 Sökord: utsuddat
Din sökning gav inte några träffar

Denna sökning garanterar inte att ditt namnförslag kan godkännas då ett firmabeslut tar hänsyn till flera saker som ordlikhet, särskiljningsförmåga med mera.
Observera! Att föreslagna företagsnamn som ännu inte är registrerade, bifirmor, parallellfirmor, varumärken samt släktnamn ej är sökbara med denna funktion.

Att han säger sig ha rättigheter till namnet alltså helt befängt! Finns inga företag med detta namn, inga IT-kaféer nada.
Denna person jag har att göra med verkar va en person med liten verklighetsuppfattning.

Självklart kommer jag inte spy galla över honom, men vill han ha domänen får han göra rätt för sig.

Citat:
- Domänen registerades och betalades av oss, därför står den på oss. Hade ni betalt den så hade den registrerats i ert namn.
- Ni har inte fullföljt ert åtagande som kom med domänen och er server plats hos oss. Därför vill vi ha en summa som plåster på såret. Denna summa är långt under vad detta normalt kostar.
- Ni visar intresse för domänen genom att betala denna summa och då för vi över domänen på er. Skicka gärna över era uppgifter så att vi har dom tillgängliga när det är dags.
- Om ni inte visar intresse för domänen kommer vi att lägga ut den till högstbjudande för att kunna få in summan som vi vill ha för våra utlägg och arbete.
Detta är exakt det jag sagt till honom hela tiden.
Själv sponsrar jag inga klaner, webbsidor eller dyl. längre. Innebär endast problem för mig som leverantör då de drar åt sig problem som de lämpar över på mig. Nedan har jag en kopia på ett epostmedelande som jag endast tolkar att de inte hade intresse för BNC och domänen:

"
Tjenare!
Det är //utsuddat// här igen från //utsuddat//.
Nu är det så att jag inte längre är med i //utsuddat// utan har hittat en ny klan , som heter //utsuddat. ( #//utsuddat ).
Det är ett gäng tjejjer som spelar cs, och dom är tydligen rankade 3a i världen. Dom har bla. vunnit över SKS tjejjer flera gånger osv.
Jag är kortfattad nu , om ni har frågor etc. så är det bara att fråga på .. ang klanen eller så.

VI är ute efter BNC spons , och även om ni kunde fixa en domän. Vet att ni kan era grejjer och ni var trevliga sist jag pratade med er , så hoppas på ett till sammarbete. Har ni inte möhlighet att sponsra med fler så kan jag offra dom gammla vi fick och byta dom till //utsuddat istället. Det här är viktgit , vore skit bussigt om ni kunde ställa upp!
Tack på förahand! // Utsuddat
"
Detta var den personen som jag förde diskussion med när vi hjälpte till att annordna BNC till denna klan och den som fick huvudaccess till BNCer. Alltså inte samma person som nu sitter och klagar på mig... men det verkar ju knappt att de inte ens vet vad som tidigare folk i klanen dealat om.
Men men.. esport-världen har jag tröttnat på rätt rejält.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-04, 00:28 #15
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
Nykomling

All inbillning av professionalitet inom denna CS-värld är befängt. Åtminstonde på den nivå som ligger utanför dessa större evenemang och tävlingar.

Behöver man BNC, domäner och webbsidor för att kunna spela och bli duktig? Vad är det dom använder detta till igentligen?

Sponsorer kommer per automatik när dom blivit duktiga spelare.

Gillade mypay's förslag på svar f öv
Sequenza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-04, 17:37 #16
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Om mann är 3a i världen, har man då inte råd att betala själv för en domän/BNC? och andra sidan så behöver man knappt fråga efter sponsers då seriösa klaner som syns blir sponsrade utan problem. Sedan de som inte har råd att lägga ut några kronor på sitt namn är väl inte seriösa även om de är 13år.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-04, 18:55 #17
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Administratör
Alexs avatar

Jag vill inte göra allt för mycket reklam nu, men om ni får folk som behöver sponsring av hemsidor eller domäner. Hänvisa dem till [email protected]

alternativt, www.clanhost.se/default.asp (sidan är inte släppt än, det är därför du redirectas till /index.html om du går via domänen..
Oläst 2005-02-04, 21:59 #18
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by Zn4rK@Feb 4 2005, 19:55
Jag vill inte göra allt för mycket reklam nu, men om ni får folk som behöver sponsring av hemsidor eller domäner. Hänvisa dem till [email protected]

alternativt, www.clanhost.se/default.asp (sidan är inte släppt än, det är därför du redirectas till /index.html om du går via domänen..
Låt mig gissa; pengar från SVEROK per medlem?
Sequenza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-04, 22:12 #19
Alexs avatar
Administratör

Administratör
Alexs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sequenza
Citat:
Ursprungligen postat av Zn4rK

Låt mig gissa; pengar från SVEROK per medlem?
Nej, men det var en bra gissning ...
Skall fixa det senare. Inte nu. Men det är alltid bra med en välkänd websida.
Oläst 2005-02-04, 23:48 #20
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Eller också ber du honom bara gå vidare till tingsrätten. Eftersom detta definitivt räknas som ett småmål får var och en stå för sina egna kostnader och det kostar dem garanterat mer än 530 kr.

Runt 500 kr är väl förövrigt vad Network Solutions tar för en com-domän.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017