FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Partypoker.com heter världens största pokersajt som har över över 5 miljoner användare och som nu förbereder en börsnotering. Tack vare noteringen beräknar man att dra in minst 30 friska miljarder. Företaget bakom sajten heter Party Gaming som ägs av ett antal privatpersoner och har sin bas i Gibraltar. Poker på nätet har på kort tid blivit otroligt populärt och det öppnas hela tiden nya sajter på nätet, många företag vill med andra ord ta del av spelarnas pengar som generar stora inkomster.
Källa: Di.se
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Stora pengar i poker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja poker har verkligen blivit stort, som drar in mycket pengar och folk på dessa sajter. Nu är väl bara frågan vad nästa stora grej på nätet blir, någon som vågar gissa?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det jag tror kommer bli stort är att köpa/hyra filmer direkt över nätet som man kan se i datorn.
Visserligen finns detta redan men nu menar jag när alla filmer finns i en och samma databas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag tror att utbildning via webben kommer att växa så fort folk får lite bättre linor från comhem...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mm, det är rätt intressant. Det kommer nog komma riktigt bra system osv så folk verkligen kan lära sig över nätet. Mest handlar det väl om riktigt ordentligt kursmatrial till webben, olika support möjligheter kommer nog finnas snart.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
men faktum kvarstår: 1 - man måste läsa riktiga böcker, för alla finns inte som digitala versioner, och det är inte så lätt att läsa 900 sidor på burken. 2 - tentamen måste förläggas fysiskt, annars finns den ingen möjlighet att vidimera kunskapen. 3 - det viktiga är inte hur systemet är uppbyggt, utan vilka skolor (med högt rykte) som kan skapa konkurrenskraftiga utbildningar, där arbetsmarknaden litar på resultatet. (vem vill plugga utan att det skulle ge nåt på pappret, ? isf kan man lika gärna egenstureta)... 4 - det finns massor av fler problem i den storleken. konklution: jag tror inte det kommer bli nån "nästa grej"... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Allt kursmatrial och hjälp finns i deras system, man kan få bra hjälp och man blir testad när man vill. Sedan för att kunna tenta ämnet så kommer man väl och tentar av det helt enkelt. Tror idag är det rätt svårt att få hjälp över mail tex, och eftersom allt kursmatrial inte finns i systemen så blir det svårare. Tror mkt folk är intresserade av detta, sedan ska det ju vara svårt så folk förstår att betygen är bra att ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja
Att läsa riktiga böcker är väl inget problem för en distansutbildning via nätet. Ser en stor framtid på sikt i utbildning via nätet. Med som Saint säger bättre och snabbare linor öppnas fantasiska möjligheter. Du kan via webbkameror både lyssna på en föreläsare och själv tillsammans med de andra kursdeltagarna delta i diskussioner ge kommentarer, ställa frågor etc. Muntliga tentamen går ju utmärkt att genomföra då. Du kan på skärmen hemma följa detaljerade händelseförlopp som ex operation i instruktionssyfte (förekommer redan har jag för mig) - Eller varför inte lära dig hur du själv reparerar din bil? Att du sedan någon gång måste åka in för prov etc är ingen större begränsning. Jämfört med att under varje dag behöva ta dig till en utbildningslokal. Trots allt bor de flesta människorna utanför storstäderna och utbildningsorterna. Sedan kan man fundera över vad avsaknaden av fysiska kurskamrater gör för inlärningen och den mentala statusen. Men det är en annan diskussion. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|