FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
jag håller på med lite cms-liknande grejer, jag rättar till konstiga tecken och översätter dom till taggar och entiteter (
för blanksteg osv) med en funktion text2html har fått ett problem dock: kolla på följande kodrader.... <form name="editForm"> <textarea id="textarea2"></textarea> <input name="submit2" type="button" value="uppdatera" onclick="text2html(document.getElementById('textar ea2')); alert(document.getElementById('textarea2').value); document.editForm.submit();" /> </form> formuläret skickas, men värdet är inte ändrat (vilket jag vet att det är) i det som skickas. om man nu tar bort submit-delen av javascriptet och lägger till en submitknapp: <input name="sub" type="submit" value="skicka" /> så funkar det väldigt bra allting. (klick på uppdaterar först - sen submit) men varför submittas inte rätt värde i första exemplet? lösning någon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
STOPP!
det funkar alldeles utmärkt!!! - jag var bara lite för stressad för att se att jaghade gjort rätt... varör går det inte att editera det första inlägget för? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|