FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
hejsan
Min fråga är enkel men svaret kanske komplicerat,vi får se. jag har precis startat eget, tänkte satsa på det men fick lite oväntat ett fast jobb. Resultatet blev att jag hann med att ta på mig vissa jobb till firman innan jag visste att jag skulle börja jobba. Detta å sin sida gör ju att jag nu inte kommer ta så mycket mer jobb på firman. I slutändan kommer det handla om att jag kanske kommer ha ca. 10 utgående fakturor och kanske 15 ingående. lite på en höft så där. ganska högt räknat tror jag... Behöver jag då verkligen lägga dyra pengar på ett bokföringsprogram eller räcker det så som jag tänkt mig med ett litet excel dokument och verifikationsstämpel? är väl mest intresserad av vad bokföringslagen säger i ämnet? kommer jag bryta mot något helt enkelt genom att göra såhär? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns inget som säger att du måste använda ett bokföringsprogram. Även om inte jag håller på med bokföring så kan jag rekommendera dig att köpa ett program ändå, du kommer att tjäna på det i längden!
/Danne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
A, tack för svaren. Jag har lite att tänka på således!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det handlar om så få som 10-15 fakturor så tycker jag att det går lika bra att sköta det hela med papper och penna.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|