FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänkte höra vad som gäller just nu om man vill ha en hyffsat snabb bärbar dator utan att betala fantasipriser. Det får gärna vara möjligt att spela FPS-spel på den, alltså nog bra grafikkort i kombination med nog snabb processor och tillräckligt RAM-minne, men det är inget krav.
Har inte alls hängt med det senaste året på datamarknaden och det känns nästan hopplöst att veta om man gör ett kap eller blir lurad just nu. Prisidé: 6000-10000, och 10.000 är verkligen mitt tak när det gäller det här inköpet, inkl moms. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
absolut, men jag tänkte höra om ni har något förslag på vad exempelvis 8000kr är värt när det gäller bärbara idag?
Någon som nyligt köpt en bärbar för 6K-10K och kan säga om dennes köp var prisvärt? Om jag helt på egen hand ska bilda mig en uppfattning från scratch så måste jag nog läsa 100 annonser om inte fler för att kunna avgöra vad som verkar vara överpris och vad som är stöldgods ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kom och tänka på att dollarn fortfarande är hyffsat låg. Nån som vet någon bra webshop i Usa som är pålitlig och hyffsat billig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Säg till om du hittar något, funderar på samma sak.
Dock tex en laptop från USA, de har väl annan el osv andra kontakter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
För mellan 8-10k skall du kunna hitta en bra NY bärbar dator som håller måttet anser jag. Kolla elgigantens toshibaurval, jag är nöjd med mina 2 senaste Toshiba därifrån. Thomas
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Acer Ferrari är inte helt fel, men det är lite OT då den kostar kanske det dubbla av vad du är beredd att betala, om inte nån säljer begagnad då
![]() ![]() Själv kör jag med IBM ThinkPad, P3 750 Mhz, kostade 3000 kr begagnad och fungerar alldeles utmärkt för den typ av arbete som ett komplement till den stationära datorn ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Är också på jakt efter 2 bärbara, kanske skall gå ihop ett par stycken så kan man säkert dumpa priset en lapp eller så per burk! -Jonas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|