FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjabba.
Fick ett reklam-mail från pcfynd . se igår (Jag är prenumerant, ibland har dom vettiga erbjudanden) angående olika t-shirts med slogans/texter på för 129;-, surfade in på deras sida och valde en jag ville ha, la den i korgen och gick till kassan. tshirten kostade som sagt 129kr, och frakten skulle dom ha 130 spänn för!!.. För att skicka en simpel t-shirt. Ringde upp dom för att höra vad som stod på, och de sa att den höga frakten berodde på att jag valde att skicka mot P.F, och att det skulle bli billigare om jag betalade online med kort, då skulle frakten "bara" hamna på 85Kr. Då jag sa att även det var väldigt högt fraktpris för en t-shirt så fick jag svaret att jag kunde ju komma till Stockholm och hämta den, alternativt köpa många t-shirts då frakten skulle bli oförändrad. uscha.. känner bara att jag ville skriva av mig lite.. -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
På en webbshopp jag driver har vi fraktpris på 21:- för T-shirts utan att gå back på frakten. Det är rimligt för det är där i krokarna det verkligen kostar. Dom kan ju inte lägga på en rejäl vinst på fraktpriset. Fy skäms.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är ju möjligt att PCfynd skickar alla sina försändelser som postpaket och inte som brev som jag antar du gör kullervo.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beastwear.se (som också säljer t-shirts) har en enhetsfrakt på 19 kr.
Så bara för att ett företag har billiga produkter, så kan det vara värt att kolla andra där totalpriset blir lägre och då oftast produktpriset är högre (=gör att du får bättre varor) för samma eller bättre pris ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Även om man betalade direkt med kort så låg frakten på 85kr, antar att dom skickar det direkt hem till brevlådan då, dvs som vanligt brev... Usch för dom! -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte för att jag tycker det är OK med PCFYND frakt priser men dem kör med enhetsfrakt på 130kr..
Har också varit i diskution med dem ang. detta. Men beställer mera prylar så slår det inte lika hårt som om man bara beställer en pryl... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|