FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Realtid.se följer upp detta på:
Länk Där står bl.a.: "På Allaannonser.se är det sju anställda som kollar igenom de nya sidorna. Eftersom det handlar om 50.000 nya annonser varje dag är det dock omöjligt för Allaannonser.se att granska alla." Hmm, jag har dock lite svårt att tro att Allaannonser har sju personer på heltid som granskar (andras) annonser. Blocket verkar hellre betala för exponering, för att på detta sätt själv kunna välja var de finns presenterade: "– Vi köper vår egen marknadsföring och är restriktiva med det. Som det är nu reagerar våra privatannonsörer på att deras annonser sprids ut lite varstans. Det är inte deras önskan, säger Pierre Siri." Doch verkar det nu (tyvärr) tveksamt om det blir någon stämning: "Om Blocket.se kommer att gå vidare med en stämning av Allaannonser.se vill Pierre Siri inte gå in på. Klart är däremot att han vill veta vad som gäller." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ser det inte som att annonsen sprids, den finns ju kvar på blockets servrar. Det sidorna(eller google or whatever) gör är ju att sprida länken till annonsen. Det om något borde inte den med kunskap, misstycka till, tycker jag i alla fall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Känns som att Blocket blir mer och mer "aggro" kanske har det med konkurrensen att göra? Men lite trist är det att så snart en verksamhet/företag blir stort så ska det stämmas till höger och vänster. De blir paranoida och känner sig hotade, när de är som starkast. Det vore mer normalt med den strategin när man är nystartad och sårbar.
Det är nog bara jag som är naiv, men jag tror inte att Blocket vinner på den här "microsoft-attityden" i det långa loppet. Med tiden får de opinionen emot sig och annonsörerna sviker till förmån till någon annons-portal som framstår som "nice". Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Jag tror att förklaringen till det är ganska enkel. Blocket märker nog att konkurransen blir allt hårdare och att de på sikt inte kan ta betalt för alla annonser där. De kanske redan minskar i omsättning och gör allt för att några sidor ska läggas ner? Personligen tror jag inte det är möjligt för blocket att hålla sig på plats 1 längre än 5 år till, vi märker på komis, att fler och fler för var dag kommer till oss och det betyder vara att folk söker alternativa lösningar som inte kostar något. Och håller blocket på med den atityden kommer de förstöra för sig själva till slut...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med dig Davve till 100%. Med tanke på att allaannonser fick riktigt mycket gratisreklam och samtidigt en förklaring hur deras site funkar.. Kanske marknadsföringstaktik från allaannonser.. vem vet :lol:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om jag inte mins helt fel så startade blocket med gratis annonser som senare blev betal annonser.
ett företag måste tjäna pengar för att överleva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
Redan idag finns det annonssidor som börjar närma sig blocket och tiden gör sitt. Folk kommer att välja gratisalternativ när den möjligheten finns. Idag har blocket lite drygt 1 000 000 unika besök i månaden, men inom några år kommer inte de vara ensamna om det antalet och då blir det svårt att vara konkurrenskraftiga med deras priser. Sverige är en liten marknad och här sprider sig allt fort. Blocket har varit ledande i många år, men då fanns nästan ingen konkurrens. Vänta och se inom 4-5 år bara, då lär vi se fler som har råd med TV reklam och då är blockets tid förbi... Killar som sålde företaget, har gjort det i rätt tidpunkt. Om 5 år skulle de nog inte få lika mycket betalt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|